Iranian Agriculture News Agency

گام موثر دولت در پیشبرد نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با حضور معاون اول رئیس جمهور در سال جاری که مقرر شد تا پایان دولت هزار هکتار گلخانه در استان احداث شود، گفت: تا کنون 543.5 هکتار مکان‌یابی شده و در خصوص ایجاد مجتمع گلخانه‌ای ۲۹۰ هکتار زمین تخصیص پیدا کرده است.

گام موثر دولت در پیشبرد نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه چهار مورد موافقت شرکت آب منطقه‌ای استان و یک مورد کمیسیون ماده دو در مورد واگذاری زمین اعطا شده که باید در این زمینه ۱۴ استعلام از دستگاه‌های اجرایی بگیرند، تصریح کرد: ایجاد مرکز مهارت‌آموزی گلخانه‌ای در مرکز تحقیقات جهاد کشاورری استان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد پایانه سورت، بسته‌بندی و صادرات محصولات گلخاته‌ای استان با محوریت سازمان تعاون روستایی استان، افزود: در حوزه زیرساخت‌ها ۲۷ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۴۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور فراهم شده است.

قوسی با اشاره به تدوین سند ایجاد هزار هکتار مجتمع‌های تولیدی استان که در آن وظایف شهرستان‌ها، زمان‌بندی مشخص، اعتبار و تسهیلات مشخص شده است، تصریح کرد: چالش اصلی در این حوزه، تخصیص آب است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰.۶ هکتار گلخانه‌ در حال احداث است که عمدتا تا پایان سال تکمیل می‌شود، اظهار کرد: در حوزه معرفی تسهیلات، ۲۷۳ فقره پرونده متقاضیان در سطح ۵۰.۶ هکتار با مبلغ ۲۱۹۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون ۹.۵ هکتار سطح با بانک قرارداد بسته‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز در محدوده شهرها و روستاها ۱۸۰ پروانه تاسیس صادر کردیم و بیش از ۵۰ واحد تاکنون احداث شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید