Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشاورزی دانش بنیان، با استفاده از تجربه برترین‌های ملی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی رتبه دوم ملی در بخش کشاورزی را کسب کرده است.

توسعه کشاورزی دانش بنیان، با استفاده از تجربه برترین‌های ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، صبح امروز سه شنبه (یکم بهمن ۹۸) نشست خبری پیشگامان عرصه تولید کشاورزی و دامپروری استان با حضور رئیس سازمان، معاونین و اصحاب رسانه و همچنین تولیدکنندگان برتر کشاورزی در سطح ملی برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 9 برگزیده برتر کشوری در سال جاری، افزود: از مهمترین دلایل موفقیت این برگزیدگان مدیریت بهینه منابع پایه، رعایت اصول فنی، تولید محصول با کیفیت، مدیریت آفات و بیماری‌ها، شرکت فعال در دوره های آموزشی ترویجی، توجه جدی به الگوی کشت و استفاده از ظرفیت دانش بومی است.

 قوسی با اشاره به اینکه امسال سی ­و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی انجام شده، ادامه داد: در سال جاری 57 پرونده از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ستاد مرکزی در معاونت آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

 وی اظهار کرد: پس از بررسی پرونده ها و بازدیدهای میدانی تعداد در 9 نفر پیشگام در عرصه تولیدات کشاورزی از بین 161 نمونه در سطح کشور از خراسان جنوبی برگزیده شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از ظرفیت پیشگامان تولید استان در کانون های یادگیری استفاده خواهد شد، عنوان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید پیشگام و مددکاران در زمینه ترویج در حوزه های مختلف باشند و ارتباط صمیمی با دیگر کشاورزان برقرار کنند و به عنوان افراد صاحب نظر در جلسات حضور داشته باشند.

قوسی افزود: استفاده از تجریبات تولیدکنندگان برتر موجب شکوفایی بخش کشاورزی و دامپروری استان و انگیزه ای برای کار و تلاش بیشتر برای متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزان می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید