Iranian Agriculture News Agency

ایجاد ۵ هزار شغل جدید در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی گفت: مجموع اشتغال حاصل از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان جنوبی ۵ هزار و ۱۸۶ نفر است.

ایجاد ۵ هزار شغل جدید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمود اشرفی گل گفت: مجموع اشتغال حاصل از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان جنوبی ۵ هزار و ۱۸۶ نفر است.

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی اظهار کرد: 70 هزار رأس گاو و گوساله، 13 هزار نفر شتر، یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک در استان پرورش داده می شود که سالانه 13 هزار و 500 تن گوشت قرمز و 114 هزار تن شیر تولید می کنند.

 وی با بیان اینکه هشت هزار نفر شتر شیری توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) باید وارد استان و توزیع شود، افزود: با این اقدام برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد می شود و درآمد شترداران با افزایش شیر شترها افزایش می یابد.

 اشرفی گل ادامه داد: تاکنون 144 نفر شتر و یک هزار و 61 رأس دام سبک وارد استان خراسان جنوبی شده و بین متقاضیان واحدالشرایط توزیع شده است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر 27 تسهیل گر توسط ستاد اجرایی امام (ره) در سطح خراسان جنوبی انتخاب شدند تا افراد متقاضی را براساس شرایط خاصی شناسایی و برای دام سبک و شتر به جهاد کشاورزی معرفی کنند.

 معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی از راه اندازی کارخانه شیرخشک شتر با اشتغالزایی برای 10 نفر در استان خبر داد و عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قول داده تا اردیبهشت سال 99 شیرهای شتر را خریداری کند.

 اشرفی گل با بیان اینکه یکی دیگر از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واردات 25 هزار رأس دام سبک و اشتغالزایی برای 2 هزار نفر است، گفت: براساس تفاهم نامه ستاد اجرایی امام (ره) مرکز جمع آوری شیر با اشتغال برای 26 نفر در استان ایجاد می شود.

 به گفته وی براساس تفاهم نامه سه ساله استان خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بحث زیرساختی همچنین کارخانه بسته بندی گوشت شتر با اشتغال برای 10 نفر، کارخانه بسته بندی روغن کوهان، صابون و شامپو شتر با اشتغال برای 20 نفر، کارخانه پارچه بافی و ریسندگی با اشتغال برای 20 نفر و تولید علوفه در اراضی غیردولتی با اشتغال برای 100 نفر ایجاد خواهد شد.

 معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع اشتغال حاصل از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) براساس این تفاهم نامه ایجاد پنج هزار و 186 نفر است، افزود: سایت قرنطینه دام در دوکوهانه و یزدان شهرستان نهبندان و حیدرآباد شهرستان زیرکوه راه اندازی می شود.

 اشرفی گل با بیان اینکه یک مرکز به نژادی و تولید تکثیر حاشی در دشت بجد احداث می شود، گفت: همچنین باید در 10 نقطه استان انبار علوفه و بازار تخصصی دام در شهرستان نهبندان و زیرکوه ایجاد شود.

 وی بیان کرد: تاکنون 6.5 هکتار زمین در حیدرآباد زیرکوه به ستاد اجرایی امام (ره) برای نگهداری 600 نفر شتر و یک هزار و 500 رأس دام سبک واگذار شده و 400 هکتار زمین نیز در مجاور آن برای احیای مراتع واگذاری شده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین براساس این تفاهم نامه با ستاد اجرایی امام (ره) 2 هزار هکتار زمین در نهبندان و زیرکوه جهت کشت خارشتر واگذار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید