Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی در کنار هر شهرک گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از راه‌اندازی دو پایانه صادراتی توسط تشکل‌ها و بخش خصوصی خبر داد و گفت: رایزنی و طرح اولیه انجام شده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در کنار هر شهرک گلخانه‌ای یک پایانه صادراتی راه‌اندازی کنیم تا بسته‌بندی و صادرات رونق گیرد.

راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی در کنار هر شهرک گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، وحید ضیائیان احمدی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب شرکت تعاونی روستایی تشکیل شد که عامل توزیع کالاهای کوپنی بودند.

وی با بیان اینکه 58  شرکت تعاونی روستایی تشکیل شد و تعاونی‌های روستایی بعد از جنگ نیز فعالیت کردند، افزود: این شرکت‌ها سرمایه خوبی داشتند، اما مدیریت نشده بود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با تاکید بر تقویت شرکت‌ها، تصریح کرد: در طول این سال‌ها شرکت‌ها اعتبار ‌خود را حفظ کرده و توانسته‌اند سوددهی داشته باشند چراکه حل مشکل کشاورز را در پی دارد.

ضیاییان احمدی با بیان اینکه برطبق اساسنامه شرکت‌ها باید سه درصد سود شرکت را در بحث آموزش هزینه کنند، اظهار کرد: آمورش رکن اساسی کار است و باید به این بخش ورود پیدا کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر خود را بروز نکنیم در دور رقابت حذف خواهیم شد، تصریح کرد: متاسفانه چارت سازمانی تعاون روستایی به درستی ابلاغ نشده است.

ضیاییان احمدی با اشاره به اینکه تنها نهادی هستیم که هیچ ردیف اعتبارات نداریم، ادامه داد: در این شرایط شرکت‌ها حالت رکود پیدا کرده‌اند، با این حال باید در بحث امنیت غذایی به عنوان بازوی اصلی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج شرکت سهامی زراعی فعال در استان داریم که ظرفیت خوبی دارند، اظهار کرد:  برای هرکدام سطحی تعریف کرده و می‌توانیم به آن‌ها تسهیلات بدهیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به احداث هزار هکتار گلخانه در خراسان جنوبی، افزود: قسمت اصلی این کار که بازاریابی است، برعهده تعاون روستایی است و باید تولیدات به ۲۸۰ هزار تن برسد.

ضیاییان احمدی بیان کرد: اگر محصول را با استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم، می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه داشتن اعتبار حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی هرساله انجام شده و قیمتی براساس هزینه‌های تولید و برطبق شرایط بازار تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه در مورد برخی محصولات نیز خرید توافقی صورت می‌گیرد، افزود: به منظور کوتاه کردن دست دلالان و با توجه به اینکه امکان خرید تضمینی گل نرگس وجود ندارد، اولین مرکز خرید توافقی گل نرگس در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه سودجو با دلال فرق می‌کند، تصریح کرد: در خرید حمایتی زعفران و گل نرگس اصرار داریم خرید را از کشاورز انجام دهیم تا دست سودجویان و فرصت‌طلبان قطع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید