Iranian Agriculture News Agency

شناسایی ۱۶ گونه گیاهان دارویی برای کشت نشایی در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مصرف آب در کشت نشایی خبر داد و گفت: 16 قلم گیاه دارویی در استان کشت نشایی خواهد شد.

شناسایی ۱۶ گونه گیاهان دارویی برای کشت نشایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی عصمتی پور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: در حال حاضر کشت نشایی در تمامی شهرستان‌های استان در حال توسعه و ترویج است.

وی با اشاره به اینکه این نوع کشت در سال‌های گذشته به کشت محصولاتی از جمله گوجه فرنگی محدود می‌شد، بیان کرد: اما از سه سال گذشته موضوع کشت نشایی برای گیاهان دارویی و زراعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هفت دستگاه کشت نشایی وارد استان شده است، عنوان داشت: هزینه این دستگاه‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بوده که پنج میلیون تومان آن توسط جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

عصمتی پور اضافه کرد: همچنین به منظور خرید این دستگاه‌ها تسهیلاتی با نرخ چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشت نشایی استان در محصولاتی از جمله پنبه، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و محصولات جالیزی شامل خیار، گوجه فرنگی، بادمجان و خربزه انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مصرف آب در کشت نشایی خبر داد و گفت: علاوه بر موضوع کاهش مصرف آب در حال حاضر کشت نشایی را به سمت کشاورزی حفاظتی رفته است.

عصمتی پور با اشاره به عملکرد مناسب کشاورزان استان در تولید پنبه، بیان داشت: در این راستا همایش ملی پنبه ۱۵ و ۱۶ دی ماه در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۱۶ گونه گیاهان دارویی برای کشت نشایی در استان، بیان کرد: بر این اساس با توجه به اقلیم هر منطقه در هر شهرستان کشت دو گونه گیاهی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید