Iranian Agriculture News Agency

بازدید استاندار و رییس سازمان از مجتمع گلخا نه ای شهرستان خوسف

برداشت سالانه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن محصول از گلخانه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیرکشت گلخانه‌های استان اکنون 67 ونیم هکتار است که سالانه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.

بازدید استاندار و رییس سازمان از مجتمع گلخا نه ای شهرستان خوسف

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، صبح امروز یکشنبه (یکم دی ۹۸) استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی به همراه تعدادی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی از مجتمع گلخانه ای شهرستان خوسف به منظور بررسی و حل موضوعات و معضلات پیش رو برای نهضت گلخانه‌ای استان خراسان جنوبی بازدید کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: سطح زیرکشت گلخانه‌های استان اکنون 67 ونیم هکتار است که سالانه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.

غلامرضا قوسی افزود: خراسان جنوبی ۲۰ سال است که درگیر خشکسالی شده و امسال سند سازگاری با کم‌آبی نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در استان تصویب و اجرا شده است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های این سند، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است همچنین تفاهم‌نامه ایجاد یک هزار کشت گلخانه در استان منعقد شده که باید تا پایان دولت به اتمام برسد.

وی در ارتباط با انجام مطالعات و امکان‌سنجی گلخانه‌ها گفت: این طرح بایستی برای گلخانه‌های بالای ۲ هزار مترمربع اجرا شود نه اینکه برای گلخانه‌های با متراژ ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر با ۲ هزار متر تفاوت نداشته باشد و این موضوع کشاورزان و بهره‌برداران را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید