Iranian Agriculture News Agency

رشد قابل توجه پرورش شترمرغ در خراسان جنوبی

رشد قابل توجه پرورش شترمرغ در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی از رشد قابل توجه پرورش شترمرغ در استان خراسان جنوبی خبر داد وگفت: اولین طرح به بهره برداری رسیده در سال ۱۳۸۵ با ظرفیت ۶۰ قطعه بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۵۵ واحد به ظرفیت 17686 قطعه در حال در حال فعالیت می باشد.

 وی میزان گوشت آماده طبخ واحد ها را سالیانه حدود ۴۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: جوجه تولیدی این واحدها سالیانه حدود ۱۲ هزار و 400 قطعه می باشد.

 وی با بیان اینکه شترمرغ نسبت به بیماری ها، شرایط نامساعد محیطی و فقر غذایی بسیار مقاوم می باشد، گفت: تاکنون بیماری مشترک بین انسان و شترمرغ گزارش نشده است.

 قوسی به توقع بسیار کم این پرنده از نظر تغذیه ای اشاره کرد و عنوان داشت: شترمرغ ها حتی در دمای منهای ۲۰ درجه سانتیگراد تا به اضافه ۴۵ درجه سالم می مانند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از سوی دیگر تولید مثل آنها بسیار رضایت بخش می باشد به طوری که یک شترمرغ ماده در سال حدود ۶۰ تخم می گذارد که تقریباً ۴۰ عدد آن تبدیل به جوجه می شود.

 غلامرضا قوسی با بیان اینکه پوست شترمرغ هم بسیار عالی و بی نظیر است، افزود: پرورش شترمرغ برخلاف سایر پرندگان به تاسیسات و تجهیزات گران‌قیمت سرمایشی و گرمایشی نیاز ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید