Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت بالغ بر 17 هزارتن پنبه از مزارع خراسان جنوبی

پیش بینی برداشت بالغ بر 17 هزارتن پنبه از مزارع خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۷ هزار و  ۳۰۰ تن محصول پنبه تا پایان امسال در استان برداشت خواهد شد، گفت: سطح زیر کشت پنبه امسال استان، حدود ۷۱۰ هکتار است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام اینکه بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان بشرویه است، افزود: سطح زیر کشت پنبه در استان حدود ۷۱۰ هکتار است که است، افزود:  بیشترین سطح زیر کشت پنبه به ترتیب بشرویه ۳هزار ۵۰۰ هکتار، سرایان هزار و ۵۰۰ هکتار، قائن ۸۵۰ هکتار، نهبندان ۵۵۰ هکتار، خوسف ۵۰۰ هکتار، زیرکوه ۱۰۰ هکتار، سربیشه ۵۰ هکتار، فردوس ۳۵ هکتار و نیز بیرجند با ۱۵ هکتار کمترین میزان سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: قیمت تضمینی خرید پنبه حدود ۳ هزار ۲۰۰ تا ۳ هزار۵۰۰ تومان است که با توجه به کیفیت و درجه بندی محصول پنبه این قیمت متغییر است.

حسینی بیان کرد: محصول پنبه استان با توجه به قیمت پایین خرید تضمینی و عدم تمایل کشاورزان به فروش با این مبلغ؛ به صورت توافقی خریداری می‌شود که این مبلغ از حدود۶ هزار ۵۰۰ تومان شروع می‌شود و در برخی نقاط تا ۷ هزار ۵۰۰ تومان نیز خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های توسعه کشت پنبه در استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این سازمان توسعه کشت حفاظتی است که در استان مورد استقبال قرار گرفته است که در این روش به محض برداشت محصول جو و گندم در بقایای آن پنبه کشت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید