Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت با بذر اصلاح شده، راهی برای بهره برداری بهینه از آب وخاک است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اهمیت استراتژیک تولید بذر گندم و جوی سالم و گواهی شده سیاست مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

توسعه کشت با بذر اصلاح شده، راهی برای بهره برداری بهینه از آب وخاک است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمدعلی محمدی افزود : رعایت اصول فنی زراعی نظیر میزان بذر، تاریخ کاشت ،طول دوره رشد ورقم مناسب برای کاشت ازعوامل مهمی هستند که در کارآیی کشت تاثیر بسزایی دارد.

 وی خاطر نشان کرد:  کشت پاییزه درشهرستان بیرجند از اوایل آبان ماه شروع وتا پایان نیمه اول آذر ماه ادامه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بیرجند اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات پاییزه این شهرستان،گندم حدود 250 هکتار، جو270هکتار، ترتیکاله 50 هکتار و گندم و جوی دیم حدود 600 هکتار می باشد.

وی بیان کرد:  جذب بذر در این شهرستان در سال زراعی امسال بیش از 100 درصد افزایش یافته  و به طور میانگین 70 درصد از کشت جو وگندم پاییزه به اتمام رسیده است.

 محمدی به کشاورزان تاکید کرد: دراسرع وقت برای دریافت رقم  بذور اصلاح وگواهی شده که مورد تایید مرکز تحقیقات کشاورزی و ارگانهای ناظرمی باشد و با قیمت دولتی 26500 ریال که تامین و ذخیره سازی شده به این مدیریت مراجعه نمایند و از خرید آن، خارج از چرخه توزیع، جدا خوداری کنند، چراکه احتمال آلوده بودن آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و تمام هزینه ای که یک کشاورز برای کارگری ،آب ،کود و سم درطول عملیات کاشت، داشت و برداشت می پردازد را می تواند با خسارات جبران ناپذیری مواجه نماید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید