Iranian Agriculture News Agency

قوسی پیش بینی کرد:

برداشت 20 هزار تن زرشک از باغات خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به پایان زمان برداشت محصول زرشک در استان گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از سطح زیر کشت باغات استان مربوط به محصول زرشک است که با پیش‌بینی امسال، حدود ۲۰ هزار تن محصول از این باغات برداشت خواهد شد.

برداشت 20 هزار تن زرشک از باغات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی ارزش محصول زرشک استان را بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار بهره‌بردار زرشک در استان فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: سالانه شش هزار و ۶۰۰ تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و دو هزار و ۷۷۰ تن فراوری می‌شود که به نسبت میزان برداشت محصول، رقم بسیار پایینی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱3 واحد فرآوری و بسته‌بندی زرشک با ظرفیت ۹ هزار و ۳۷۰ تن در استان فعال است که کنسانتره زرشک، آب و شربت زرشک تولید می‌کنند، ادامه داد: از محل اعتبارات بند «الف» تبصره ۱۸ امسال تا سقف حدود ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بسته‌بندی و فرآوری زرشک، احداث بارگاه‌ و احداث باغ زرشک به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

قوسی اظهار داشت: ۳۴ واحد بارگاه زرشک در استان وجود دارد و با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان استان، نبود محل مناسبی برای خشک‌کردن محصول زرشک است که در این زمینه تسهیلاتی برای احداث بارگاه زرشک در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید