Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی:

تنها سایت زنجیره تولید علوفه ارزان کشور، باعث رونق تولید گوشت ارزان شتر می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، به همراه تنی چند از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان خراسان رضوی، مدیران منابع طبیعی، جمعی از کارشناسان امور دام و تولیدات گیاهی خراسان رضوی از نخستین سایت تکمیل زنجیره تولید علوفه و گوشت ارزان در کشور بازدید کردند.

تنها سایت زنجیره تولید علوفه ارزان کشور، باعث رونق تولید گوشت ارزان شتر می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی ظهر،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید، با اشاره به اینکه این تنها سایت تکمیل زنجیره تولید علوفه ارزان در کشور است، گفت: طرح تولید گیاه خارشتر اعم از کاشت، تولید، برداشت و همچنین بسته بندی این گیاه در زمینی به مساحت ۲۳۰ هکتار در نازدشت شهرستان سربیشه انجام می شود.

مهدی عصمتی پور  افزود: شرکت پیوند خاوران در دو ناحیه استان شروع به کشت این گیاه کرده است که حدود ۶۵ هکتار در منطقه چاهک موسویه و ۲۳۰ هکتار در نازدشت سربیشه انجام می شود.

 وی اظهار داشت: طرح ۲۳۰ هکتاری باعث رونق تولید و پرورش گوشت ارزان شتر می شود.

عصمتی پور بیان کرد: کاشت گیاه خارشتر باعث تثبیت بیابان، جلوگیری از بیابان‌زایی و همچنین تولید علوفه ارزان برای دام سبک و سنگین می باشد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این که از گیاه خشک خارشتر می توان در جهت تولید عرقیات گیاهی استفاده کرد، افزود: با کشت خارشتر در هر هکتار می توان، از بیست کلونی زنبور حدود ۲۰۰ کیلوگرم عسل تولید کرد.

وی بیان کرد: گیاه خارشتر بسیار مقاوم و همچنین بسیار ارزان قیمت است که در کاهش قیمت گوشت شتر ‌می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید