Iranian Agriculture News Agency

کلکسیون دو هکتاری با 34 رقم عناب در سربیشه

کلکسیون دو هکتاری با 34 رقم عناب در سربیشه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مریم جوادی بایگی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کلکسیون عناب کشور در سربیشه وجود دارد، گفت: این کلکسیون در باغی دو هکتاری با ۳۴ رقم عناب به ثمر نشسته که نیازمند همکاری و حمایت مسئولان برای ثبت ارقام برتر است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: ارجمندی کشاورز باغدار سربیشه‌ای بزرگترین کلکسیون عناب کشور را در مزرعه‌ای دو هکتاری به ثمر رسانده است که هدف از این اقدام، شناسایی ارقام مختلف عناب با سازگاری آب و هوای خراسان جنوبی است.

وی اظهار داشت: سربیشه با تولید یک هزار و 620 تن عناب در سال یکی از قطب‌های تولید عناب در خراسان جنوبی است. 

جوادی ادامه داد: 550 باغدار در سربیشه این روزها مشغول برداشت عناب هستند که برداشت این محصول از مردادماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه عنوان داشت: کار کشت کلکسیون عناب از ده سال پیش توسط آقای ارجمندی کشاورز سربیشه‌ای آغاز شده که امسال 34 رقم عناب که از 8 استان کشور با بهترین اکوتیپ انتخاب و کشت شده بود به ثمر رسیده و محصول آن برداشت شده است.

جوادی تصریح کرد: این کلکسیون زیبا نیازمند توسعه و همکاری و حمایت مسئولان است و جا دارد مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران نسبت به ثبت ارقام برتر عناب که با شرایط آب و هوایی استان سازگار است تلاش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید