Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم سالگرد فتح خرمشهر درجهادکشاورزی خراسان جنوبی

برگزاری مراسم سالگرد فتح خرمشهر درجهادکشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا از خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد مراسم بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر با حضور رئیس سازمان، نماینده ولی فقیه در سازمان، معاونین، مدیران و همکاران و همچنین جمعی از رزمندگان بازنشسته دوران دفاع مقدس، به همت اداره امور ایثارگران سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سجادی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اهمیت نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس و ضرورت تبیین فرهنگ جهاد و ایثار اشاره کرد و گفت: یکی از رموز موفقیت ملت ما فرهنگ جهاد و شهادت بوده است، فرهنگی که برآمده از قیام امام حسین (ع) است لذا حماسه‌ هاى غرورآفرین هشت سال دفاع‌ مقدس‌ در جبهه‌‌هاى نبرد حق علیه باطل، نمونه‌‌اى بارز و روشن از تأسى و الگوپذیرى از نهضت امام حسین (ع) در عصر حاضر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ جهادی باید به نسل جوان و جدید منتقل شود، گفت: تمامی فعالیت‌های جهادگران، سنگرسازان بی‌سنگر و شهدای گران‌قدر جهادگر باید مستندسازی شود تا نسل امروزی انقلاب با رشادت‌های این عزیزان آشنا و آگاه گردند.

مهدی جعفری افزود: آنچه در دوران جنگ اتفاق افتاده، آن روحیه جهادی و آن همت و غیرت رزمندگان ما بوده که باید برای نسل کنونی بازگو و به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران یک مملکت خودساخته و خودکفا است، افزود: نیروهای جهاد سازندگی در ابتدای جنگ با روحیه جهادی در خدمت حفظ نظام و انقلاب بودند و بسیاری از خدمات جهادگران همچون انتقال آب،  برق رسانی، احداث جاده و... از مهمترین فعالیت‌های جهادگران چه در زمان جنگ و چه بعد از جنگ هستند که همچنان ادامه دارد.

 در پایان مراسم، تعدادی از جهادگران مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید