Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از 74 پروژه آب و خاک در دهه مبارک فجر

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان با اشاره به افتتاح پروژه های آب و خاک در ایام ا... دهه مبارک فجر عنوان کرد: این پروژه ها در سطح شهرسنانهای استان و با تعداد 74 پروژه آب و خاک، با اعتبار بالغ بر 33 میلیارد و 730 میلیون تومان و با تعداد 6702 نفر جمعیت برخوردار از اجرای طرح های مذکور، افتتاح خواهد شد.

بهره برداری از 74  پروژه آب و خاک در دهه مبارک فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، اکبر محمدی افزود: این پروژه ها شامل 15 باب استخر ذخیره آب کشاورزی، عملیات احیاء و مرمت به تعداد 30 رشته قنات، 23 طرح آبیاری نوین، 5 طرح انتقال آب با لوله  و 1 پروژه تکمیل و تجهیز مجتمع های گلخانه ای است.

وی اظهار کرد: احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی، عملیات بازسازی و نوسازی قنوات، اجرای طرح انتقال آب، تجهیز و تکمیل زیرساخت های مجتمع های گلخانه ای و توسعه سامانه های نوین آبیاری با هدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری آب از اقدامات مهم آب و خاک در استان بوده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه سامانه های نوین آبیاری مطالعات خوبی در استان صورت گرفته که با بالغ بر 9944  هکتار طرح در حال اجراء  و همچنین با 3263 هکتار سطح اجراء شده از ابتدای سال تا پایان دیماه رتبه دوم کشوری از نظر سطح اجرایی در کشور می باشیم و از لحاظ عملکرد کل سیستم های نوین آبیاری با 13207 هکتار رتبه اول کشوری را تا پایان دیماه 1401 کسب کرده ایم.

محمدی با اشاره به تشکیل ستاد احیاء و بازسازی قنوات استان پس از سفر ریاست محترم جمهوری در سال 1400 بیان کرد: اعتبارات چشمگیری در سال گذشته به استان تخصیص پیدا کرده که در این راستا 360 رشته  مرمت و بازسازی قنوات صورت گرفته و در سال جاری نیز۶۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای طرح احیا،، مرمت و بازسازی قنوات استان مصوب شده که تاکنون ۳۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به استان تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: انجمن صنفی کارفرمایی مقنیان استان نیز با هدف ساماندهی صنوف فعال در بخش کشاورزی با اخذ مجوز از سوی اداره کل تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی در مورخ 30/07/1401 تشکیل شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: پوشش بیمه ای و افزایش ضریب ایمنی در هنگام کار در قنات و ارائه خدمات آموزشی، ارتقای سطح فن آوری، بهره گیری از خدمات متقاضیان در شرایط اضطراری و ایجاد بانک اطلاعات از وضعیت قنوات استان را از اهداف تشکیل این انجمن میتوان بیان کرد.

محمدی افزود: بسیاری از مشکلات این قشر زحمت کش با تشکیل انجمن قابل پیگیری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید