Iranian Agriculture News Agency

هنرمندان رسانه ملی سفیران ملی زرشک

همزمان با اختتامیه جشنواره ملی زرشک، سه نفر از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای ایران «رضا بنفشه خواه، محمدرضا حقگو و علیمردانی» و همچنین «محمدحسین هاشمی گلپایگانی» تهیه کننده برنامه میدون به عنوان سفیران ملی زرشک معرفی شدند.

هنرمندان رسانه ملی سفیران ملی زرشک

به گزار ش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، همزمان با اختتامیه جشنواره ملی زرشک، سه نفر از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای ایران «رضا بنفشه خواه، محمدرضا حقگو و علیمردانی» و همچنین «محمدحسین هاشمی گلپایگانی» تهیه کننده برنامه میدون به عنوان سفیران ملی زرشک معرفی شدند.

جواد قناعت در آیین اختتامیه جشنواره زرشک (۲۷ مهر)  که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد اظهار کرد: محصولات استراژیک استان به عنوان شناسنامه کشاورزی خراسان جنوبی می تواند قابلیت های این استان را در کشور و  خارج از مرزها معرفی کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت های کشاورزی به ویژه زرشک و تکمیل چرخه فرآوری آن می توان سایر قابلیت های استان را در عرصه های ملی و فراملی به منصه ظهور برسانیم، افزود: همگان باید تلاش کنیم شعار «زرشک خراسان جنوبی برای تمام ایران» هم در استان و هم در رسانه ملی نهادینه تا مقدمات رشد کشاورزی فراهم شود.

وی ادامه داد: دعوت از تجار خارجی و معرفی این محصول درآمدزا باید از اولویت های مهم مدیران استانی باشد.

قناعت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار خانوار استان به طور مستقیم از محصول زرشک ارتزاق می کنند، گفت: آموزش بهره برداران باید در دستور کار مدیران و متولیان قرار گیرد به طوری که شاهد جهش محسوس در وضعیت اقتصادی خانوارها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر معرفی جاذبه های گردشگردی مزرعه و معرفی استان به عنوان قطب گردشگری، خاطر نشان کرد: کمک به افزایش قیمت فروش، ایجاد نشاط و امید در بین زرشک کاران و مردم استان، افزایش سطح بهره برداری و از همه مهمتر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی از اولویت ها و برنامه های مدیران و متولیان اصلی در استان خواهد بود.

وی به قدمت ۲۵۰ ساله زرشک در استان اشاره کرد و گفت: امید است با برنامه های خوب، آینده مطلوب و روشن برای استان رقم بزنیم و شاهد حضور شرکت های دانش بنیان برای ورود علمی به حوزه فرآوری زرشک باشیم.

قناعت افزود: برگزاری جشنواره ملی زرشک باید خروجی به نفع زرشک کاران استان داشته باشد و از جمله اهداف این جشنواره بازارسازی ایجاد بازارهای جدید، افزایش قیمت زرشک، کمک به معیشت کشاورزان، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که می تواند دغدغه نمایندگان را رفع کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظار می رود شبیه جشنواره ملی زرشک در حوزه گردشگری و معادن استان نیز انجام شود، ادامه داد: آب از دغدغه های مهم و جدی کشاورزان استان است که حاصل خشکسالی و تغییرات اقلیمی و در کنار اینها کم شدن سفره های زیرزمینی می باشد لذا کشاورزان در تامین آب تحت فشار هستند.

وی با اشاره به اینکه از کارهای جدی در دستور کار دولت سیزدهم، بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی است، تصریح کرد: در حال حاضر پیگیری خط چهار انتقال آب از دریای عمان و خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس هستیم تا سریعتر اجرایی شود.

گفتنی است، در این جشنواره سه نفر از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای ایران به نام‌های «رضا بنفشه خواه، محمدرضا حقگو و علیمردانی» و همچنین محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده برنامه میدون و همچنین محسن پویان، محقق بخش کشاورزی خراسان جنوبی به عنوان سفیران ملی زرشک معرفی شدند و لوح دریافت کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید