Iranian Agriculture News Agency

ایستگاه آخر جشنواره ملی زرشک

جشنواره ملی زرشک بعد از برگزاری پنج جشن شکرگزاری برداشت زرشک در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه، زیرکوه و قاین به کار خودش پایان داد.

ایستگاه آخر جشنواره ملی زرشک

به گزار ش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، جشنواره ملی زرشک بعد از برگزاری پنج جشن شکرگزاری برداشت زرشک در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه، زیرکوه و قاین به کار خودش پایان داد.

جشنواره ملی زرشک به ایستگاه پایان رسید و با حضور مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان به کارش خاتمه داد.

این جشنواره از ۲۱ مهرماه در روستای افین شهرستان زیرکوه آغاز و طی گذشت یک هفته روستاهای مختلف از شهرستانهای زیرکوه، قاین، سربیشه، بیرجند و درمیان برگزار شد.

برپایی نمایشگاه از محصولات تولید شده از زرشک و صنایع دستی هر شهرستان در حاشیه جشنواره ملی زرشک از جمله اقداماتی بود که در هر شهرستان با هدف معرفی محصول زرشک و تولیدات جانبی آن و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم شهرستانها ایجاد شد.

امروز اختتامیه جشنواره ملی زرشک در محل فرهنگسرای شهر بیرجند با حضور علائی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، قناعت استاندار خراسان جنوبی، خسروی، نخعی و اسحاقی نمایندگان مجلس اسلامی شهرستانهای استان، مسئولان استانی و تعدادی از هنرمندان کشوری برگزار شد.

مجری این مراسم سید اقبال واحدی از مجریان رسانه ملی و مجری پیشکسوت و چندین ساله برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما بود.

بازیگرانی نیز برای حضور در اختتامیه جشنواره ملی زرشک به میزبانی بیرجند دعوت شده بودند که این بازیگران به عنوان سفیر معرفی زرشک خراسان جنوبی در کشور و جهان معرفی شدند.

بازیگر پیشکسوت رضا بنفشه خواه، محمدرضا حقگو فرزند خراسان جنوبی و علیمردانی بازیگر سریال ستایش و سید اقبال واحدی مجری رسانه ملی نیز در این مراسم با دریافت تندیس زن روستایی سفیرانی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی شدند.

اختتامیه جشنواره ملی زرشک که میزبان تهیه کننده برنامه میدون پخش از شبکه سه سیما بود نیز در این مراسم هاشمی تهیه کننده برنامه میدون قول اختصاص یک برنامه به معرفی زرشک و تولیدات آن از شبکه سه سیما را داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای خراسان جنوبی نیز سفیر معرفی زرشک استان به جهان شدند.

رونمایی از تمبر اختصاصی زرشک خراسان جنوبی، مستند به رنگ پاییز و کتاب از دیگر برنامه های انجام شده در این مراسم بود.

همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی تفاهم نامه همکاری بین پنج شرکت دانش بنیان در استان با رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به امضا رسید.

در این مراسم از پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی مهندس محسن پویان تجلیل شد.

بیش از ۱۰ دوربین فیلمبرداری، دهها عکاس و خبرنگار رسانه های خراسان جنوبی اختتامه جشنواره ملی زرشک را پوشش کامل رسانه ای داده و ضمن پخش این مراسم به صورت زنده از شبکه خاوران صحبت های مطرح شده در این مراسم، رونمایی ها و تفاهم نامه های امضا شده ثبت و ضبط شد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از کشاورزان و تولید کنندگان زرشک استان تجلیل شد. ان شاءالله این جشنواره خروجی مناسبی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی داشته باشد و محصول زرشک علاوه بر پیدا کردن جایگاه اصلی خود با قیمت مناسب و ثابت به گونه ای که به نفع کشاورز باشد به فروش برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید