Iranian Agriculture News Agency

حضور میهمانان کشوری براساس اهداف جشنواره زرشک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین و بزرگترین شهرک بارگاهی زرشک روز پنجشنبه در افین کلنگ‌زنی می‌شود گفت: با احداث این بارگاه بخشی از دغدغه زرشک‌کاران مبنی بر تامین بارگاه برطرف می‌شود.

حضور میهمانان کشوری براساس اهداف جشنواره زرشک

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، دبیر جشنواره ملی زرشک و رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: به منظور حل مشکلات و موانع تولید، فراوری و فروش زرشک میهمانانی از وزارتخانه‌های مربوط و مسئولانی مرتبط با موضوعات تولید، برداشت، فراوری این محصول و در راستای تحقق اهداف جشنواره به استان دعوت می‌شوند تا از روز پنجشنبه و همزمان با افتتاحیه جشنواره، در مراسم حضور یابند. برای مثال معاون اقتصادی وزرات کشور با هدف رفع موانع اعطای تسهیلات، معاونان وزارت جهاد کشاورزی به منظور برطرف کردن موانع تولید از جمله رفع آفات، آموزش و غیره برای حضور در جشنواره دعوت  می‌شوند.

مهدی جعفری گفت: در شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به ریاست استانداری خراسان جنوبی و اعضا برگزار ش، عناوین برنامه‌ها و زمان آنها نهایی شده است که برپایی جشنواره غذا، حضور میهمانان وزارتخانه‌ها، شب بازارها، کلنگ‌زنی و غیره از جلمه برنامه‌های مورد نظر در جشنواره ملی زرشک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین و بزرگترین شهرک بارگاهی زرشک روز پنجشنبه در افین کلنگ‌زنی می‌شود گفت: با احداث این بارگاه بخشی از دغدغه زرشک‌کاران مبنی بر تامین بارگاه برطرف می‌شود.

مهدی جعفری اظهار داشت: اولین و بزرگترین شهرک بارگاهی زرشک در استان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: مجموعه بارگاهی زرشک افین همزمان با افتتاحیه جشنواره ملی در زمینی به وسعت 12 هکتار با تقسیم‌بندی 225 قطعه برای واگذاری به 140 نفر کلنگ‌زنی می‌شود. این افراد در حال معرفی به ثبت برای انعقاد قرارداد هستند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این اراضی به صورت رایگان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از زرشک‌کاران، به متقاضیان احداث بارگاه واگذار می‌شود به گونه‌ای که تا زمان ساخت کامل به شکل قرارداد اجاره تحویل شده و پس از آن واگذاری قطعی خواهد بود. 

وی تاکید کرد: این شهرک بارگاهی محلی برای خرید و دپوی زرشک همه تولیدکنندگان است تا در صورت تمایل محلی مناسب برای خشک کردن زرشک به ویژه با رعایت استانداردهای مورد نظر، کاهش بار میکروبی، حفظ کیفیت محصول و غیره فراهم و بخشی از دغدغه زرشک‌کاران برای تامین بارگاه و محل مناسب خشک کردن برطرف شود. 

جعفری افزود: تدابیر لازم برای احداث شهرک بارگاهی زرشک اندیشیده شده و با پیش‌بینی زمین رایگان و درخواست مردم علاوه بر تامین بخش از آورده مورد نیاز، برای اعطای تسهیلات هم چاره‌اندیشی می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از 21 تا 27 مهرماه در پنج شهرستان تولیدکننده زرشک در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید