Iranian Agriculture News Agency

موافقت با تجهیزات آزمایشگاه تخصصی بیماریهای شتر در استان

در دیدار استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با تجهیز آزمایشگاه تخصصی بیماریهای شتر در استان موافقت شد.

موافقت با تجهیزات آزمایشگاه تخصصی بیماریهای شتر در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، در دیدار دکتر قناعت با آقامیری وی به تشریح ظرفیت ها و مشکلات استان پرداخت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص نتایج این دیدار گفت: یکی از مسائل مطرح شده در این دیدار تکمیل و تجهیز آزمایشگاه تخصصی بیماری های شتر کشور بود که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 جعفری ادامه داد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد برای ۱۰ درصد باقیمانده این پروژه، از محل متمم سفر رئیس جمهور ده میلیارد تومان در نظر گرفته شود تا ساختمان این آزمایشگاه تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

 وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور نیز قول داد تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه تخصصی را تا زمان راه اندازی به طور کامل تامین نماید.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار موضوع افزایش ظرفیت کشتارگاه قاین طیور به ۴۰۰۰ قطعه در ساعت بود که با نظر موافق رئیس سازمان دامپزشکی کشور به نتیجه رسید.

 به گفته وی؛ بر اساس پروانه شرکت قاین طیور، مجوز کشتار مرغ برای هر خط این کشتارگاه تنها دو هزار قطعه در ساعت است که این موضوع در بازدید استاندار از شهرک صنعتی بیرجند توسط مدیران این واحد صنعتی مطرح شد. وی با اشاره به اینکه برای تبدیل این واحد تولیدی از کشتار ۲۰۰۰ قطعه مرغ در ساعت به چهار هزار قطعه باید حتما خط دیگری راه اندازی می شد، تصریح کرد ایجاد خط دوم هزینه سنگینی در بر دارد که از توان شرکت خارج است، لذا امکان اخذ پروانه بهره برداری جدید نبود و شرکت هم نمی توانست از اعتبارات بانک ها استفاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود استاندار در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند وعده پیگیری مشکل این واحد تولیدی را داد که این موضوع در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح شد و برای اولین بار در کشور مجوز ۴۰۰۰ قطعه در ساعت، بدون راه اندازی خط دوم اخذ شد.

 جعفری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دامپزشکی خراسان جنوبی، گفت: با درخواست استاندار برای تخصیص پنج نفر سهمیه امریه (سرباز وظیفه) به منظور کمک به تامین نیروی انسانی دامپزشکی انسان موافقت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید