Iranian Agriculture News Agency

عزم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برای مقابله با آثار خشکسالی

رییس سازمان گفت: این سازمان به دنبال اجرای صحیح و استفاده از الگوی کشت مناسب برای مقابله با خشکسالی و کم آبی موجود در کشور است.

عزم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برای مقابله با آثار خشکسالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: در همین راستا این سازمان با استفاده از توان فنی و اجرایی متخصصان خود استفاده از الگوی کشت سازگار با کم آبی را در دستور کار قرار داده است. وی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای برنامه های مدون در امر مقابله با خشکسالی به ایجاد کمیته مشترک با استفاده از توان همه دستگاه ها مرتبط اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت کشاورزی حفاظتی، کشت دیم با کم خاک ورزی و بی خاک ورزی، استفاده از گیاهان کم آب بر، کشت نشایی‌ و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از مهم ترین مواردی است که باید در اولویت تصمیم سازی در حوزه کشاورزی قرار گیرد.

وی با اشاره به روند اجرای برنامه های توسعه گلخانه در استان گفت:  سند توسعه کشت گلخانه ای در استان نیازمند بازنگری جدی است و در این راستا موضوع در دستور کار مدیران قرار گرفته است.

جعفری بر الگوی کشت و سازگاری با کم آبی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که منابع آب زیرزمینی به دلیل کشت‌های نامطلوب و آب بر تحت تاثیرات منفی قرار گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از استان های پیش رو در امر اجرای سیستم های نوین آبیاری است که نشان از درایت کشاورزان در استفاده صحیح از منابع آب و خاک استان را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: با توسعه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان و اجرای کامل طرح آبخیز تا جالیز خواهیم توانست استفاده ویژه ای در ذخیره و استفاده از منابع آبی استان داشته باشیم.

 وی یادآور شد: اعتبارات حوزه قنوات در  سفر ریاست محترم جمهور به استان افزایش معنادار و چشمگیری داشت بیان کرد: با حضور کشاورزان و استفاده از توان اجرایی مسئولین در سال¬های آتی شاهد بهبود شرایط استان در امر توسعه سیستم های آبرسانی بخش کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید