Iranian Agriculture News Agency

برداشت محصولات جالیزی از ۳۲۰ هکتار جالیز شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کار برداشت از سطح ۳۲۰ هکتار محصولات جالیزی این شهرستان شامل خربزه، طالبی، هندوانه، خیار و کدو از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز گردیده و پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۸ هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت شود.

برداشت محصولات جالیزی از ۳۲۰ هکتار جالیز شهرستان طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، داود بخشایی ارقام جالیز کشت شده را خربزه خاتونی داناب، خربزه ارگون، خربزه رزن سیت، خربزه محلی، هندوانه ویکیما، هندوانه رزن سیت، هندوانه آتلانتیس، خیار سوپردومینوس، تیل مگسی و طالبی محلی نام برد و افزود: کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به ۳ روش کشت مالچ پلاستیک، کشت در فضای باز و استفاده از نشاء انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زودرسی محصول علی رغم هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار این شهرستان را توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز جهت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از طریق کارشناسان خرید خدمات گیاه‌پزشکی اعلام کرد.

گفتنی است که در شهرستان طبس محصول خربزه زودتر از سایر نقاط استان به عمل می‌آید که از این نظر به دلیل درآمدزا بودن از جایگاه خاصی در شهرستان برخوردار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید