Iranian Agriculture News Agency

ارائه تسهیلات به دامداران خراسان جنوبی

رئیس سازمان گفت: تاکنون ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح دامدار کارت به دامداران استان پرداخت شده است.

ارائه تسهیلات به دامداران خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی  جعفری افزود: تاکنون ۳ هزار و ۳۴۰ نفر برای دریافت دامدار کارت و تسهیلات خرید نهاده‌های دامی به بانک کشاورزی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۷ مورد تسهیلات به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان به دامداران استان پرداخت شده است، اظهار داشت: ثبت نام برای دریافت دامدار کارت از طریق سامانه سیتا انجام می‌شود و دامدار برای تشکیل پرونده و اخذ وام باید به شعب بانک کشاورزی استان مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: دامداران خرد می‌توانند از کارخانه‌های تولید نهاده و دامداران دارای واحد‌های دامداری کلان از طریق سامانه بازارگاه می‌توانند نسبت به خرید نهاده اقدام کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این خصوص گفت: تسهیلات خرید نهاده در سه سطح ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد پرداخت می‌شود که تسهیلات ۱۰ درصدی مربوط به دامدارانی است که واحد تولیدی خرد دارند و تمام دامداران می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

مودی افزود: سایر تسهیلات به واحد‌های متوسط و کلان تعلق می‌گیرد و ضمانت برای تسهیلات خرد به صورت زنجیره‌ای و یا با استفاده از چک و سفته قابل قبول است.

وی گفت: در صورتی که واحد دامداری از لحاظ سند مشکلی نداشته باشد، به عنوان وثیقه قابل قبول است.

گفتنی است که طرح دامدار کارت از ۳ خرداد و در جهت اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت اجرا شده و شعب بانک کشاورزی همه روزه تا ساعت ۱۸ آمادگی دارند تا نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید