Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۱۰ میلیارد تومانی برای کشت‌های قراردادی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومانی برای کشت‌های قراردادی در خراسان جنوبی خبر داد.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومانی برای کشت‌های قراردادی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری رئیس سازمان از تخصیص۱۰ میلیارد تومان برای کشت‌های قراردادی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: درخصوص کشت قراردادی به سبب پیش‌بینی‌هایی که برای تأمین علوفه دام در استان داشته‌ایم از خرداد این کشت آغاز می‌شود.

جعفری تاکید کرد: میزان سطح ۲ هزار هکتار از اراضی استان را در قالب کشت قراردادی در اختیار دامداران، اتحادیه‌ها، کشاورزان و صندوق حمایت از بخش کشاورزی با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان قرار دادیم تا در این خصوص در استان مشکلی نداشته باشیم.

وی گفت: همچنین در حوزه کشت پنبه، گیاهان دارویی و گیاهان روغنی ورود به کشت قراردادی کرده‌ایم که سال به سال سطح زیرکشت در حوزه زراعی و باغی در کشت قراردادی و این بستر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده حوزه کشاورزی استان به زودی با حضور استاندار خبر داد و افزود: خراسان‌جنوبی اولین استان خواهد بود که در بستر GIS تمام اطلاعات مرغداری‌ها، دامداری‌ها، اراضی کشاورزی، چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، سازه‌های آبخیزدای و هر آنچه مربوط به حوزه کشاورزی بوده را جمع‌آوری و در تلاشیم تا آن را به سیستم هوشمند کشاورزی با جذب اعتبارات متصل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید