Iranian Agriculture News Agency

ارسال ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف طی دو ماه گذشته در حوزه تنظیم بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ذخیره هزار و ۲۰۰ تن شکر در انبارهای استان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان است.

ارسال ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف طی دو ماه گذشته در حوزه تنظیم بازار

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز (16 اسفند) در دومین نشست خبری قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: طی دو ماه گذشته در حوزه تنظیم بازار ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است

جعفری با اشاره به وضعیت توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع مرغ منجمد وجود ندارد و آمادگی کامل داریم هر میزانی که اتحادیه مربوطه نیاز دارد پول واریز کند تا در اختیار مردم قرار دهد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین صادرات مرغ زنده به سیستان و بلوچستان نیز در حال انجام است و شرکت پشتیبانی امور دام استان مکف به خرید مرغ لاین تولیدی است.

 وی با اشاره به توزیع سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ نطفه دار با قیمت ۶ هزار تومان در بین مرغداران استان، ادامه داد: در همین راستا با مشوق های حمایتی تولید روزانه گوشت مرغ گرم در خراسان جنوبی از ۱۸۰ تن فعلی به ۲۲۰ تن در ایام پایانی سال خواهد رسید.

 جعفری بیان کرد: در حال حاضر میزان مصرف گوشت مرغ گرم در استان ۴۰ تن است که در ایام پایانی سال تا ۸۰ تن افزایش می‌یابد ولی تولید هم افزایش خواهد یافت تا مردم در این حوزه هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: میزان تولید روزانه تخم مرغ در استان ۹۰ تن است که ۳۰ تن آن مصرف داخلی و مازاد مصرف هم به استان‌های همجوار صادر می‌شود. 

 وی با بیان اینکه اکنون ۷۰ گوشت گوساله و ۲۷ تن گوشت گوشفندی منجمد با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است، گفت: ۶۵۳ تن برنج هندی تنظیم بازار با قیمت مصرف‌کننده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۰۰ تن برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از شنبه هفته آینده توزیع آن طی دو مرحله(اسفند و فرودین ماه) آغاز می شود.

 جعفری با اشاره به ذخیره ۶۵۰ تن برنج پاکستانی در انبار استان، خاطر نشان کرد: با توجه به ذائقه مردم استان درخواست تخصیص برنج پاکستانی را به وزارت جهاد کشاورزی  داده‌ایم که در حال پیگیری است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ذخیره هزار و ۲۰۰ تن شکر در انبارهای استان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان است.

 وی بیان کرد: موجودی اقلام تنظیم بازار استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و توزیع آن نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 جعفری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تأمین کننده گوشت قرمز ماه مبارک رمضانی در سطح کشور خواهد بود که پس از برگزاری جلسه جمع بندی جزییات آن متعاقباً اعلام می شود، افزود: در ایام نوروز از ۷۴۳ واحد صنفی نانوایی استان ۶۵ درصد آنان و از ۶۲۴ واحد صنفی میوه و تره بار ۷۲ درصد آنان براساس شیف بندی کشیک نوروزی خواهند بود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: به زودی جلسه ای با میادین میوه و تره بار شهرداری و اشخاص حقیقی تامین کننده میوه استان برگزاری می شود تا این حوزه ساماندهی و شرایط برای مردم تسهیل شود.

 وی با بیان اینکه در حوزه تنظیم بازار طی دو ماه گذشته ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: همچنین در حوزه آرد و نان پنج هزار و ۸۹۴ بازرسی انجام شده و از چهار هزار و ۱۹۸ گزارش ستاد خبری به سه هزار  و ۱۷۵ مورد پاسخ داده شده است.

 جعفری ادامه داد: در همین راستا ۱۳۶ واحد صنفی حوزه آرد و نان منجر به اخذ تعهد و برای ۵۵ واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش ۳۵ میلیارد ریال صادر و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به انجام ۲۱ هزار و ۸۴۲ بازدید در حوزه کالاهای اساسی، بیان کرد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز بیش از ۱۸میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بوده است.

 وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۴۵ مورد گزارش ستاد خبری ۱۲۴ را داشته‌ایم، گفت: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۸۹۴ مورد بوده است و همچنین تعداد واحد صنفی منجر أخد تعهد نیز ۸۲۰ واحد بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید