Iranian Agriculture News Agency

افتتاح و بهره برداری همزمان از 5 پروژه کشاورزی شهرستان درمیان با حضور رئیس سازمان

رییس سازمان در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان از 5 پروژه کشاورزی شهرستان درمیان که بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار گردید، گفت: پروژه های مختلفی در حوزه گلخانه سبزی و صیفی، پرواربندی بره، آبیاری کم فشار، آبیاری تحت فشار، احیا و مرمت قنات با اعتبار در حدود شش میلیارد و سیصد میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

افتتاح و بهره برداری همزمان از 5 پروژه کشاورزی شهرستان درمیان با حضور رئیس سازمان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: با افتتاح این پروژه ها تقریباً در حدود ۳۹۳ نفر جمعیت برخوردار، ۸۲ خانوار و ۷ روستا از خدمات این پروژه ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با بیان اینکه این پروژه‌ها ۱۶ اشتغال پایدار، تعداد ۱۵۰ اشتغال غیرمستقیم و در حدود ۹۲ نفر تثبیت شغل دارد، اظهار داشت: ریاست محترم جمهور افقی که برای وزارت جهادکشاورزی ترسیم کردند، اقتدار غذایی در غرب آسیا است که در شعار دهه مبارک فجر با مضمون همگام با کشاورز، تولید هدفمند و امنیت غذایی نیز بر امنیت غذایی تاکید شده است.

وی تشریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید ایران اسلامی را به اقتدار غذایی در غرب آسیا تبدیل کند و اکنون قدرت غذا از قدرت اسلحه بیشتر شده و ترکیه و اسرائیل قدرت غذایی منطقه هستند بنابراین ما باید تلاش کنیم تبدیل به قدرت غذایی شویم که یکی از برنامه ها وزارتخانه توسعه کشاورزی قراردادی است تا کود و سم و بذر را در اختیار مردم قرار می دهد و نظارت لازم را انجام می دهد و در نهایت محصول کشاورز را خریداری و هزینه نهاده ها را کسر می کند.

جعفری بیان کرد: این امکان پذیر نیست مگر اینکه همه  دست به دست هم داده و همه احساس مسئولیت کنند به گونه‌ای که در هر جایی و در هر مکانی و در هر پستی که واقع شدند، این احساس را پرورش دهند که آنجا خط مقدم تولید است و از هیچ کوششی نباید دست بردارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید