Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از ۱۴ طرح بخش کشاورزی شهرستان سربیشه به‌طور همزمان در دهه فجر

۱۴ طرح بخش کشاورزی شهرستان سربیشه به‌طور همزمان در دهه فجر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۱۴ طرح بخش کشاورزی شهرستان سربیشه به‌طور همزمان در دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، طرح سامانه آبیاری کم‌فشار چاه شهید شهپر به نمایندگی از ۱۴ طرح بخش کشاورزی شهرستان سربیشه بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهادکشاورزی، فرماندارشهرستان و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان  افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی این شهرستان گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال است.

محمد رضا زرگری افزود: سه هزار و ۶۹۸ نفر در قالب هزار و ۱۶ خانواده ساکن در ۵۰ روستای شهرستان سربیشه از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال مستقیم ۱۷ نفر و تثبیت اشتغال برای ۲۸۱ نفر را به همراه دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه اظهار داشت: طرح‌هایی که امروز متمرکز به بهره‌برداری رسید شامل ۲ طرح احیا و مرمت قنوات، چهار طرح آبیاری کم‌فشار و پرفشار، یک واحد دامداری گاو شیری، یک واحد بارگاه بهداشتی زرشک، پنج طرح بهسازی چاه و آبرسانی و یک طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

وی درباره طرح سامانه آبیاری کم‌فشار چاه شهید شهپر گفت: برای اجرای این طرح ۶ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

زرگری افزود: با افتتاح این طرح که ۱۶ خانوار را زیر پوشش دارد سالانه ۸۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید