Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۵۷۳ میلیارد ریالی سیلاب به کشاورزی خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های دهم تا چهاردهم دی ماه جاری بیش از ۵۷۳ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

خسارت  ۵۷۳ میلیارد ریالی سیلاب به کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: این خسارت‌ها به ترتیب در ۶ شهرستان نهبندان، خوسف، سربیشه، زیرکوه، طبس و سرایان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها با حدود ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان نهبندان است اظهار داشت: بارندگی‌ها در مدت یادشده به هزار و ۱۹۲ هکتار از سطح زراعی استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد: همچنین به ۶۸۵ هکتار از باغات استان ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: چند واحد مرغداری نیز دچار آبگرفتی شد که میزان خسارت این بخش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

جعفری مجموع خسارت وارد شده به منابع آبی خراسان جنوبی را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت ۳۷ قنات همچنین کانال و جاده‌های بین مزارع نیز تخریب شدند.

وی کمترین میزان خسارت‌ را در بخش تاسیسات کشاورزی با ۲۹۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: بعد از مدت اعلام شده نیز بارندگی در استان ادامه داشته که خسارت‌های مربوطه در حال تهیه و کار کارشناسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا این لحظه ۲۴ راس دام در استان تلف شده است تصریح کرد: تمامی خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان بررسی و اعلام خواهد شد.

وی گفت: ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور سال قبل نیز خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد شد که میزان خسارت‌ها برای جبران بخشی از آن در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است.

 جعفری افزود: از مجموع خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی از محل سیلاب و بارندگی‌ها در سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید