Iranian Agriculture News Agency

کشت غلات در بیش از ۳۹ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: پاییز امسال ۳۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت غلات از جمله گندم و جو رفت.

کشت غلات  در بیش از ۳۹ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، سید مجتبی حسینی مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: از این مقدار ۱۷ هزار و ۹۶۵ هکتار گندم و ۲۱ هزار و ۸۳۵ هکتار جو بوده و در مجموع پاییز امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت غلات در استان ۷۳۵ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌ها بیشتر در کاهش سطح زیر کشت محصولات دیم تاثیرگذار بوده است گفت: سال آبی گذشته به دلیل خشکسالی شدید، سطح زیر کشت غلات نسبت به سال ماقبل کاهش زیادی داشت و در سال آبی جاری به دلیل شرایط مشابه سال از نظر خشکسالی سطح زیر کشت غلات افزایش چندانی نداشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درخصوص پیش‌بینی برداشت گندم و جو در سال جاری گفت: مقدار برداشت بستگی به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌ها در سال آبی جاری دارد و در حال حاضر برای پیش‌بینی این محصولات زود است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال خشکسالی شدید در سال آبی گذشته تاثیر ۳۰ درصدی در کاهش برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو داشت.

حسینی گفت: سال آبی گذشته ۳۹ هزار و ۶۵ هکتار در استان زیر کشت گندم و جو رفت که از این مقدار ۱۸ هزار و ۶۵ هکتار گندم بود و ۱۷ هزار و ۵۹۹ هکتار به برداشت رسید، سطح زیر کشت جو در سال زراعی گذشته هم ۲۱ هزار هکتار بود که ۲۰ هزار هکتار و ۲۹۵ هکتار برداشت شد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد کشت پاییزه خراسان جنوبی گندم و جو است و با توجه به اینکه تاکنون در خراسان جنوبی کاهش بارندگی‌ها را داشته‌ایم، به کشاورزان توصیه می‌شود با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به رعایت اصولی به‌زراعی به ویژه تغذیه متعادل مزارع، مبارزه به‌موقع و اصولی با آفات و بیماری‌ها و برداشت به‌موقع محصول اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید