Iranian Agriculture News Agency

افزایش۶ هکتاری سطح زیرکشت گل نرگس در خوسف

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از کاهش 60 تا 80 درصدی برداشت گل نرگس در این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه به‌ طور میانگین ۱۲ تا ۱۶ میلیون شاخه گل نرگس از باغات شهرستان خوسف برداشت می شود اما امسال به دلیل کمبود بارندگی، خشک شدن قنوات و آبیاری نشدن مزارع پیش‌ بینی برداشت پنج تا ۶ میلیون شاخه گل نرگس می شود.

افزایش۶ هکتاری سطح زیرکشت گل نرگس در خوسف

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، «سید حسن رضوی» با بیان اینکه همزمان با ورود گل نرگس از سایر استان‌ ها به خراسان جنوبی؛ قیمت این محصول افت داشته است، افزود: هر سال برداشت گل نرگس خوسف از اواسط پاییز آغاز می شد اما امسال با تاخیر بیش از یک ماه آغاز شد.

وی در ادامه از خسارت 10 میلیارد تومانی نرگس کاران خوسف به دلیل کاهش گل دهی محصول خبر داد و اظهار داشت: میزان خسارت ها پس از جمع بندی، به مدیریت بحران استانداری اعلام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف  تصریح کرد: در سال‌های اخیر خشکسالی بر همه محصولات کشاورزی تاثیرگذار بوده که امسال بیشترین خسارت متوجه نرگس کاران شد.

رضوی گفت: سطح زیرکشت گل نرگس شهرستان خوسف ۲۴ هکتار است که برای توسعه کشت گل نرگس باید تسهیلات بیشتر در اختیار متقاضیان قرار گیرد؛ از آنجا که این باغات بعد از گذشت سه سال وارد فاز گلدهی می‌شوند، دوره تنفس باید دو ساله در نظر گرفته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف بیان کرد: سطح زیرکشت گل نرگس ۶ هکتار افزایش یافته اما نرگس کاران برای تشویق نیازمند حمایت هایی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید