Iranian Agriculture News Agency

شاهپور خبر داد:

اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب کشور

نیازمند پشتیبانی هستیم

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب کشور در نظر گرفته شده است.

اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب کشور

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علائی‌مقدم با بیان این که استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند‌، اظهار داشت: براساس ردیابی ملخ‌های صحرایی در سطح ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ۶ استان‌ جنوبی کشور، پیش‌بینی می‌شود اوایل سال آینده استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان و جنوب فارس مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گیرند.

وی درباره اقدام صورت گرفته برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی و مهاجم افزود: برای این منظور تدارکات و پشتیبانی در استان‌های جنوبی صورت گرفته و ۱۳۰ دستگاه سمپاش ULV) یو ال وی) به استان‌ها اختصاص داده شده است، همچنین از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده، ۱۰ میلیارد تومان به این استان‌ها پرداخت کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه از ۱۳۰ میلیون تن محصولات تولیدی کشاورزی، ۳۹ میلیون تن آن در استان‌های یاد شده تولید می‌شود، تصریح کرد: اگر به موقع با ملخ‌های صحرایی مقابله و مبارزه نکنیم‌، قطعا خسارات بسیار سنگینی به محصولات کشاورزی کشور وارد می‌کنند و امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازند.

وی پیش‌بینی کرد؛ کار مبارزه با ملخ صحرایی از ۱۵ فروردین سال آینده شروع شود که در مرحله نخست ۸۰ هزار هکتار را تحت پوشش مبارزه قرار خواهیم گرفت و اگر طغیان بیش از حد باشد مبارزه با ملخ تا سطح ۳۰۰ هزار هکتار نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور میزان بارش‌ها در مناطق جنوبی و حتی عربستان و یمن بیشتر از حد نرمال بوده و با توجه به این موضوع گرایش ملخ‌ها به مناطق سبزتر بیشتر می‌شود که جنوب کشور هم از این آسیب بی‌نصیب نخواهد بود، لذا در این باره نیازمند حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم.

علائی‌مقدم بر لزوم تخصیص هرچه سریع‌تر اعتبار مبارزه با ملخ‌های صحرایی تاکید و تصریح کرد: ضروری است کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی و دیگر آفات نباتی مثل سن گندم با تدابیر بهتر انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید