Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از اولین ماشین سمپاشی خودکار در کالیفرنیا

با پیشرفت تکنولوژی٬ امروزه توسعه ربات‌های خودمختار در صنعت کشاورزی ایده دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد. شرکت کالیفرنیایی خدمات کرینکلا فارم با همکاری با شرکت کامینز٬ تولیدکننده انواع موتور و محصولات دیزلی٬ قرار است اولین ماشین خودکار سمپاش را تولید کند.

رونمایی از اولین ماشین سمپاشی خودکار در کالیفرنیا

سیستم جهانی سمپاشی خودکار یا GUSS به رفع چالش‌های کمبود نیرو در کشاورزی کمک می‌کند و همزمان بهره‌وری٬ دقت و ایمنی را افزایش می‌دهد. تنها یک نفر کافی است تا با استفاده از جی‌پی‌اس٬ حس‌گر‌ها و نرم‌افزار موردنیاز٬ ۱۰ ماشین سمپاش خودکار یا گاس را در سراسر زمین هدایت کند.

شرکت کرینکلا و کامینز به دنبال توسعه منبع انرژی مناسب و طولانی مدت برای ماشین‌های گاس هستند. در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی ۲۰۱۸ اعلام شد که موتور QSB6.7 برای این ماشین‌ها در نظر گرفته شده است.

گری تامپسون٬ مدیر بازاریابی شرکت کرینکلا می‌گوید: «فلسفه طراحی ماشین گاس بر پایه نوآوری٬ راندمان و عملکرد بالا بوده است. ماشینی که بتواند درختان را ردیف به ردیف و هر روز هفته سمپاشی کند. به همین دلیل به منبع تامین انرژی مطمئن نیاز داشتیم. شرکت کامینز با طراحی موتور منحصر به فرد و تخصص در تلفیق تجهیزات در این زمینه کمک‌های بسیاری کرده است».

او در ادامه می‌گوید: «سال ۲۰۱۹ سال هیجان‌انگیزی خواهد بود. ساخت کارخانه جدید در کنیگزبرگ در کالیفرنیا کامل خواهد شد که به جهانی شدن فروش ماشین گاس کمک می‌کند».

شرکت کرینکلا تاکنون هفت ماشین خودکار سمپاش گاس برای مزارع درختان متوسط تا بزرگ تولید کرده است. این شرکت هم‌اکنون درحال ساخت کارخانه‌ای در زمینی به مساحت حدود ۲هزار متر مربع در کنیگزبرگ است و انتظار می رود فروش ماشین‌های گاس را به زودی آغاز کند.

آن شملزر٬ مدیر کل جهانی کشاورزی در شرکت کامینز می‌گوید: «به عنوان یک بخش بسیار پیشرو در نوآوری٬ کشاورزی بهترین پلتفرم برای استفاده از ربات‌های خودکار است؛ مخصوصا وقتی که افزایش بهره‌وری و راندمان عملکرد از اهداف اصلی به شمار می‌روند. ترکیب موتورهای دیزلی بسیار پاک و ماشین‌های خودکار نمونه خوبی از این است که صنعت کشاورزی به سمت جلو حرکت می‌کند».

ماشین گاس در نمایشگاه جهانی کشاورزی در تولر کالیفرنیا به نمایش گذاشته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید