Iranian Agriculture News Agency

سی‌بی‌سی گزارش داد:

توسعه محصولات فرآوری شده با پروتئین گیاهی درکانادا

ایالت ساسکاچوان در کانادا به تنوع در محصولات کشاورزی مشهور است. اما مهم‌ترین عنصر کشاورزی حفظ کیفیت محصولات در بازار رقابت است.

توسعه محصولات فرآوری شده با پروتئین گیاهی درکانادا

به گزارش ایانا به نقل از سی‌بی‌سی٬ در سال ۲۰۱۷ ارزش درآمد ناشی از تولید محصولات فرآوری شده- فرآیندی که در آن مواد خام به محصول نهایی تبدیل می‌شوند- نزدیک به ۴.۶ میلیارد دلار رسید. این موضوع ساسکاچوان را به یکی از باارزش‌ترین و پرسودترین قطب‌های اقتصادی کانادا تبدیل کرده است.

دولت ایالتی معتقد است که فرآوری مواد غذایی می‌تواند فرصت‌های بسیاری برای کارآفرینان در ساسکاچوان بوجود آورد. برآورد درآمد از این بخش برای سال ۲۰۲۵ ٬ ۶ میلیارد دلار تنظیم شده است. به گفته گودوین پان٬ مدیر واحد فرآوری محصولات در وزرات کشاورزی٬ این صنعت برای ساسکاچوان «اولویت استراتژیک» دارد. تنوع محصولات فرآوری‌شده و بودجه تولید آنها از طریق قرارداد «مشارکت کشاورزی کانادا» در دسترس کشاورزان قرار می‌گیرد. این قرارداد ۵ ساله به ارزش ۳۸۸ میلیون دلار میان دولت و ایالت بسته شده و در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

این یعنی فرصتی بزرگ برای افرادی که وقت و پول خود را می‌خواهند صرف پیشرفت در زمینه کشاورزی کنند. تولیدکنندگان مزیت اقتصادی آن را در توسعه سهم خود در بازار مواد غذایی می‌بینند.

تولید اسنک با پروتئین گیاهی

امروزه تنوع بسیاری از پروتئین‌های گیاهی عرضه می‌شود. اختصاص ۱۵۳ میلیون دلار به صنایع پروتئینی کانادا بوسیله دولت فدرال با هدف بدست آوردن رتبه اول در تولید پروتئین‌های گیاهی در دنیا نمونه‌ای از این حقیقت است.

شرکت Three Farmers یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده محصولات فرآوری شده است که مواد خام مورد نیاز خود را از مزارع خانوادگی در جنوب شرقی ساسکاچوان تهیه می‌کند. خواهران الیسا و ناتاشا وندنهورک به همراه پدر و دو همسایه کشاورز خود آن را اداره می‌کنند.

این شرکت کار خود را در سال ۲۰۱۱ با پرس سرد روغن کاملینا شروع کرد و در سال ۲۰۱۴ اسنک نخود رست‌شده خود که حالا محبوبیت بسیاری دارد٬ تولید و بعد از آن لوبیا سبز و عدس رست‌شده را عرضه کرد.

download (21)

به گفته الیسا بازار اسنک‌های خوراکی در کانادا به سرعت رو به رشد است. او می‌گوید: «به همین دلیل نیاز ما به رشد سریع و منحصر به فرد در این شرکت احساس کردیم. بنابراین باید بیشتر روی تولید اسنک‌های گیاهی متمرکز می‌شدیم».

شیوه‌های بازاریابی این شرکت داستانی را تعریف می‌کند که در آن روند خرید از زمین‌های زراعی تا ارائه محصول بسته‌بندی شده را توضیح می‌دهد. بارکد‌های قابل ردیابی روی محصولات اطلاعات مفیدی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. مثلا این محصول چگونه و در کجا تولید شده است.

به گفته الیسا آنها می‌خواهند محصولاتی ارائه دهند که با محیط زیست سازگار باشند. او می‌گوید: «ما متوجه شدیم که مردم نمی‌دانند ساسکاچوان چه مقدار از مواد غذایی موجود در دنیا را تولید می‌کند. ما می‌خواهیم اطلاع‌رسانی کنیم».

در نتیجه سرعت پیشرفت این شرکت بسیار بالاست. تمام محصولات آن در سراسر کانادا و آمریکا به فروش می‌رسد. اما با توسعه و پیشرفت چالش‌های جدیدی همراه است.

هیچ‌کس در کانادا نمی‌توانست نخود رست شده را همانند شرکت  Three farmersبا این ظرفیت که نیاز است در محیطی عاری از آلرژن تولید کند.

الیسا می‌گوید: «خودمان باید دست به‌کار می‌شدیم تا این محصولات را تولید کنیم. هر کاری که قرار است خودت به تنهایی انجام بدی بسیار سخت است. اگر همکاری وجود داشته باشد می‌توان سریع‌تر به هدف نزدیک شد. بازاریابی و توسعه خط تولید وظایف بسیار سنگینی هستند».

اکثر بودجه ایالتی برای حمایت از تولیدکنندگانی که می‌خواهند به صنعت مواد غذایی فرآوری شده وارد شوند با تحقیق درباره توسعه محصولات جدید و تکنولوژی‌های مورد نیاز برای تولید آنها شروع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید