Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از جدیدترین تجهیزات کشاورزی در نمایشگاه CES:

سرمایه‌گذاری برای پایان دادن به گرسنگی در جهان

نمایشگاه CES هر ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و در آن جدیدترین و جذاب‌ترین فناوری‌ها از جمله لوازم الکترونیکی٬ هوش مصنوعی٬ اینترنت اشیاء و خودرو به نمایش گذاشته می‌شود

سرمایه‌گذاری برای پایان دادن به گرسنگی در جهان

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت اینوستورز٬ انتظار نمی‌رود کمپانی بزرگ دیر٬ بزرگترین تولیدکننده تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی در این نمایشگاه حضور داشته باشد. اما این کمپانی معروف توانست با بکارگیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز توانسته برای خود جایی در این نمایشگاه تکنولوژی بدست آورد.

جان استون٬ مدیر ارشد گروه روش‌های هوشمند در کمپانی دیر٬ با اشاره به جدیدترین کمباین عرضه شده می‌گوید: «اگر در این نمایشگاه چرخی بزنید، هر آنچه که امروز نوآوری بزرگی به شمار می‌رود مانند خودروهای بدون راننده٬‌ اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در کمباین دیر هم بکار رفته استَ.»  

این کمپانی که در مولین در ایالت النوی بنا شده، از یک تراکتور عظیم و یک تراکتور بدون راننده رونمایی کرده است. استون می‌گوید: «ما می‌توانیم داستان خیلی خوبی از تکنولوژی مورد استفاده در محصولاتمان تعریف کنیم».

چاپگر ماتریسی سوزنی در کشاورزی

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی دیر به حس‌گرها و کامپیوترهایی مانند پردازنده‌های گرافیکی Nvidia مجهز است. در این تراکتورها به منظور هدایت آن در زمین زراعی و افزودن میزان مشخصی از کود٬ حشره‌کش و علف‌کش از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

ماشین‌آلات دیر همچنین با استفاده از تجهیزات هوشمند می‌توانند در طی عملیات منحصر به فرد میزان بهره‌وری محصولات را افزایش دهند.

در تجهیزات سبزرنگ این کمپانی از تکنولوژی شرکت بلو ریور استفاده می‌شود. بلو ریور با اختراع «تکنولوژی دیدن و اسپری کردن» می‌تواند هر گیاه را به طور مجزا هدف قرار دهد. مثلا با دید کامپیوتری و یادگیری ماشینی٬ سیستم‌های این تجهیزات می‌توانند تمام علف‌های هرز را سم‌پاشی کنند.

ویلی پل٬ مدیر بخش تکنولوژی جدید در دیر می‌گوید: «این سیستم همانند چاپگرهای ماتریسی سوزنی برای کشاورزی عمل می‌کند». این سیستم می‌تواند استفاده از علف‌کش‌ها را ۹۰درصد کاهش دهد.

استخدام در دیر برای پایان دادن به گرسنگی در دنیا

به گفته آلکس پوردی٬ رییس آزمایشگاه‌های جان دیر در سانفرانسیسکو٬ شرکت در نمایشگاه CES به کمپانی دیر در بخش تکنولوژی کمک می‌کند تا بتواند نیروی جدید مانند متخصصان فناوری اطلاعات را استخدام کند. با وجود رقبای بسیار در سیلیکان ولی، کمپانی دیر به هوش مصنوعی و متخصصان روباتیک نیاز دارد.

این متخصصان نه تنها می‌توانند روی پروژه‌هایی مانند خودروهای بدون راننده یا فیلترهای مخصوص کار کنند بلکه با ملحق شدن به این کمپانی و توسعه فناوری می‌توانند به گرسنگی در دنیا پایان دهند.

پوردی می‌گوید: «در 25 سال آینده جمعیت جهان 50درصد افزایش می‌یابد. باید بتوانیم شکم این جمعیت را سیر کنیم. این همان چالشی است که هر روز به خاطرش از خواب بیدار می‌شوم».

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید