Iranian Agriculture News Agency

در ادامه تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت توسط کرملین:

روسیه به نیمی از کشورهای جهان گندم صادر می کند

حجم صادرات محصولات کشاورزی روسیه به ۱۹ میلیارد دلار رسید

مرکز صادرات روسیه اعلام کرد: این کشور سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار گندم، ماهی و دیگر مواد غذایی صادر کرده است.

روسیه به نیمی از کشورهای جهان گندم صادر می کند

به گزارش ایانا به نقل از راشاتودی، مرکز صادرات روسیه اعلام کرد: صادرات مواد غذایی توسط روسیه که بخش قابل‌توجهی از آن را گندم و ماهی تشکیل می‌دهد، سال گذشته به ۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش بلومبرگ،‌ صادرات محصولات کشاورزی روسیه از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۲۵ درصد افزایش یافته است. روسیه قصد دارد بیش از نیمی از بازار گندم جهان را در دست گرفته و به بزرگترین صادرکننده غلات در جهان تبدیل شود.

به گفته مؤسسه مشاوره‌ای کشاورزی سُواِکُن و مؤسسه تحقیقات بازار کشاورزی انتظار می‌رود در فصل جاری نیز شاهد تولید بیشتر گندم و غلات در روسیه باشیم.

پش‌بینی می‌شود روسیه در فصل جاری ۳۶.۶ میلیون تن به خارج از این کشور صادر کند.

روسیه با هدف کاهش وابستگی خود به واردات محصولات کشاورزی در حال بالا بردن ظرفیت تولید این محصولات در داخل این کشور است و هم‌اکنون نیمی از کشورهای جهان بخش موردنیاز خود را از روسیه تأمین می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ روسیه واردات برخی محصولات کشاورزی از کشورهای غربی شامل کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا در پاسخ به تحریم‌های آنها ممنوع کرد.

بنا به گفته آندری سیزوف، مدیر مؤسسه «سواکن» بالا رفتن قیمت گندم در بازار جهانی نیز به روسیه کمک کرد تا درآمد بیشتری از صادرات این محصول داشته باشد.

هم‌اکنون مصر بزرگ‌ترین واردکننده گندم روسیه محسوب می‌شود. سال گذشته میلادی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ تاکنون مصر توانست با پشت سر گذاشتن چین به بزرگ‌ترین واردکننده محصولات روسیه تبدیل شود.

به گزارش مرکز صادرات روسیه واردات گندم و روغن آفتابگردان توسط مصر از روسیه در سال ۲۰۱۷، ۴۴ درصد افزایش یافته و به ۱.۷۴ میلیارد دلار سیده است. این درحالی است که حجم واردات شیلات و دانه‌های روغنی توسط چین از روسیه در سال ۲۰۱۷، ۱.۷۲ میلیارد دلار بوده است.

پس از آنکه در روز دوشنبه پکن الزام اعمال قرنطینه برای غلات روسیه را لغو کرد و واردات گندم از ۶ منطقه روسیه را مجاز اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود صادرات این محصول به پکن طی سال جاری افزایش یابد.

منبع:خبرگزاری فارس

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید