Iranian Agriculture News Agency

نوآوری فرانسوی‌ها در توسعه کشاورزی شهری

دو جوان فرانسوی با کاشت توت‌فرنگی در واگن‌های مخصوص در انرژی مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی…

کودکی گونزاگ گرو و گیمو فوردینیه در مزارع روستایی گذشته است. وقتی به پاریس آمدند٬ تصور نمی‌کردند دسترسی به میوه و صیفی‌جات بدون کود و سموم شیمیایی کار مشکلی باشد. همین موضوع برای آنها انگیزه کافی ایجاد کرد تا با بهره‌گیری از تکنولوژی و دوز مناسبی از خوش‌بینی و آرزو دست به کاشت توت‌فرنگی بزنند.

نوآوری فرانسوی‌ها در توسعه کشاورزی شهری

به گزارش Venturebeat ٬ این دو نفر شرکت Agricool را در جایی نزدیک محل زندگی‌شان در مرکز پاریس تاسیس کردند تا با ۹۰درصد آب کمتر و انرژی بازگشت‌پذیر توت‌فرنگی بکارند.

هفته گذشته این شرکت اعلام کرد که برای پروژه تولید توت‌فرنگی در شهرها در واگنی با طراحی مخصوص ۲۸ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

این شرکت با درک نیاز روزافزون به تولید محصولات محلی با بکارگیری از نوآوری تکنولوژی تاکنون ۴۱ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Pierre_RD

گیمو فوردینیه می‌گوید: «ما از ایده کشاورزی شهری به شدت حمایت می‌کنیم تا توسعه آن گسترش یابد. به‌زودی میوه‌ها و سبزیجاتی که دارای کیفیت استثنایی هستند کالای لوکسی به شمار نخواهند آمد ».

این واگن‌ها موسوم به Cooltainer مجهز به نور٬ حس‌گر٬ کنترل‌کننده آب و دماست که می‌توان در آنها توت‌فرنگی را در مقیاس بزرگ پرورش داد.

در فضای کنترل‌شده نه تنها می‌توان نیاز به سموم کشاورزی را کاهش داد بلکه وقتی مسافت طی شده از مزرعه به مصرف‌کننده کوتاه باشد سوخت و انرژی مورد نیاز نیز کاهش می‌یابد.

به گفته این شرکت از این بودجه جدید برای افزایش ۱۰۰درصدی تولید از جمله توسعه در کشورهای دیگر مانند دوبی که هم‌اکنون در آن فعالیت می‌کنند استفاده خواهد شد.

اگری‌کول قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ ٬  ۲۰۰ نفر دیگر را در پاریس استخدام کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید