Iranian Agriculture News Agency

تصویب بودجه بیمه کشاورزی در آمریکا

بیمه محصولات کشاورزی ۸.۵درصد لایحه اراضی کشاورزی را دربرمی‌گیرد و ۹۰درصد سطح زیر کشت آمریکا را…

ایانا: کنگره آمریکا از ماه ژوئن در حال بررسی لایحه 2018 اراضی کشاورزی٬ جامع‌ترین لایحه و برنامه ۱۰ ساله‌ای است که هر پنج سال یکبار با قوانین جدید به رای‌گیری گذاشته می‌شود تا به تصویب برسد.

تصویب بودجه بیمه کشاورزی در آمریکا

یکی از اصلی‌ترین عناصر این قانون٬ بیمه محصولات کشاورزی است که هنگام وقوع بحران‌هایی مانند خشکسالی یا سیل از درآمد کشاورز محافظت می‌کند.

بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان تولید‌کننده کالاهای اساسی مانند گندم و ذرت در شرایطی تعلق می‌گیرد که میزان بهره‌وری و درآمد کشاورز پایین‌تر از حد مشخص‌شده باشد. به طور میانگین٬ سهم دولت فدرال در این بیمه۶۲درصد است.

در این لایحه دومین بخش مهم بعد از حمایت از ارزش غذایی٬ بیمه محصولات کشاورزی است. دفتر بودجه کنگره هزینه اجرایی پروژه‌های این بیمه را برای 10 سال آینده 78 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

ماری کی تاچر٬ مدیر ارشد دفتر کشاورزی ارتباطات کنگره می‌گوید: «هنوز دچار بحران نشده‌ایم اما بر اساس شرایط آب و هوایی و کاهش تولید محصولات کشاورزی در سال جاری وقوع آن اجتناب‌ناپذیر است. لایحه اراضی کشاورزی همیشه برای شرایط سخت نوشته می‌شود نه شرایط خوب».

بیمه محصولات کشاورزی 8.5درصد لایحه اراضی کشاورزی را دربرمی‌گیرد و 90درصد سطح زیر کشت آمریکا را پوشش می‌دهد. وزرات کشاورزی تخمین می‌زند که درآمد خالص سال 2016 از اراضی کشاورزی نزدیک به 55 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال 2013 46درصد کاهش پیدا کرده است.

از برنامه‌های این لایحه می‌توان به ارائه سوبسید و حمایت از کشاورزان آمریکایی به منظور دسترسی به بازار صادرات اشاره کرد.

با شروع جنگ تجاری دونالد ترامپ٬ رییس‌جمهور آمریکا٬ با اصلی‌ترین شرکاء تجاری مانند چین اهمیت این بودجه برای کشاورزان بسیار بیشتر شده است. چین که بزرگترین خریدار محصولات کشاورزی آمریکا محسوب می‌شد بعد از اعمال تعرفه‌های سنگین از بازار صادرات آمریکا حذف شده است.

بعد از وقوع مرگبارترین آتش‌سوزی جنگل‌ها در تاریخ کالیفرنیا٬ مقررات جنگل‌داری هم در این لایحه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رایان زینکی٬‌ وزیر کشور دولت ترامپ٬ در سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بخشی از علت وقوع این آتش‌سوزی به شکایت‌های فعالان محیط زیست در دادگاه‌ها مربوط می‌شود که به دنبال توقف شیوه‌های مدیریتی جنگل‌داری مانند نابود شدن آنها هستند.

هفته گذشته سانی پردو٬‌ وزیر کشاورزی گفت که شیوه‌های مدیریت جنگل‌داری باید به سرعت تصویب شوند. او امیدوار است تا بتواند تحت این لایحه اختیارات بیشتری پیدا کند.

به گزارش نیویورک تایمز٬ بعد از ماه‌ها مجادله بر سر بودجه 867 میلیارد دلاری در برنامه‌های غذا و کشاورزی٬ ‌قانون‌گزاران آمریکایی به زودی بر سر این لایحه به توافق خواهند رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید