Iranian Agriculture News Agency

سخنرانان نشست کشاورزی اعلام کردند:

پذیرش تغییر٬ عامل پیشرفت کشاورزی

برگزاری دوره‌های آموزشی به کسب مهارت دانش‌آموزان و علاقه آنها به کشاورزی کمک می‌کند

ایانا:نشست کشاورزی که هفته گذشته در کالج موریس‌ویل در نیویورک آغاز شد مبتکران و مدیران بخش‌های مختلفی از کشاورزی را از سراسر آمریکا به خود جذب کرده است.

پذیرش تغییر٬ عامل پیشرفت کشاورزی

به گزارش the Oneida Daily Dispatch ٬ محور اصلی این نشست توجه بیشتر به اهداف و نیازها در آموزش کشاورزی به همراه توسعه نیروی کار از لحاظ صنعتی و آکادمیک است. در مراسم افتتاحیه موضوع مشترک همه سخنران‌ها «پذیرش تغییر» بود.

ریچارد بال٬ عضو هیئت مدیره وزرات کشاورزی و بازار در سخنرانی خود می‌گوید: « تغییر را تحمل نکنید یا یاد نگیرید فقط با آن زندگی کنید٬ بلکه آن را بپذیرید. تغییر می‌تواند قطعه‌ای جدید برای دستگاهی قدیمی باشد. می‌تواند شیوه جدید کسب و کار باشد. می‌تواند جذب مشتری متفاوت باشد. سعی کنید ذهن بازی داشته باشد. اگر تغییری ایجاد نکنید درجا خواهید زد».

تیلور مک‌نامارا٬ دانش‌آموز سال دوم کسب و کار کشاورزی در موریس‌ویل می‌گوید: «برای اینکه بتوانیم راه‌های مختلفی را برای حل مشکلات پیدا کنیم باید ذهنمان را باز نگه داریم». مک‌نامارا برنامه دارد تا در آینده درباره کشاورزی٬ شیوه‌های پایدار و سازگار با محیط زیست به دانش‌آموزان جوان آموزش دهد.

زید کوردیه٬ صاحب مزرعه ارگانیک نورویچ و یکی از سخنرانان این نشست هم با بال و مک‌نامارا دیدگاه مشترکی دارد. او می‌گوید: «کشاورزی از بین نمی‌رود. تغییر می‌کند و شما باید این تغییر را بپذیرید. باید افرادی را که مهارت‌های بزرگی دارند بشناسید. ما به افراد آموزش‌دیده نیاز داریم. کشاورزی به افراد بامهارت نیاز دارد».

کالج موریس‌ویل به منظور آموزش مدیران کشاورزی قرار است رشته تجارت کشاورزی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه دهد. آموزش این رشته قدم بزرگی برای تربیت نسل آینده کشاورزان محسوب می‌شود. دانش آموزان با پایان رساندن این دوره که توسعه آن همچنان ادامه دارد٬ می‌توانند تصمیماتی را در زمینه کشاورزی بگیرند که همراه با افزایش بهره‌وری و حاصلخیزی در سراسر زنجیره تولید٬ باعث پیشرفت جامعه شوند.

5bf8dc46bc114.image

در این نشست همچنین ایده‌های جدیدی درباره آینده کشاورزی مطرح شد.

بال در میان ۸۰ نفر شرکت‌کننده شامل دانش‌آموزان٬ معلمان و کارمندان می‌گوید: «امروزه نسبت به هر زمان دیگری فرصت‌های بیشتری در کشاورزی وجود دارد. عملکردمان بهتر شده و برای پیشرفت باید بیشتر زحمت بکشیم».

در این کالج دانش‌آموزان برای پذیرش تغییر آموزش می‌بینند. در میزگرد این نشست٬ هفت دانش‌آموز داستان‌های موفقیت‌آمیز خود درباره فرصت‌های بدست آمده و تبدیل این فرصت‌ها به شغل آینده خود صحبت می‌کنند.

گریس بوک٬ دانش آموز سال آخر توسعه تجارت کشاورزی می‌گوید: «داشتن تجربه عملی و فعالیت‌های خارج برنامه به افزایش مهارت کمک می‌کند».

مک‌نامارا با گذراندن دوره کارآموزی خود در موریس‌ویل تکنیک‌های مختلف کشاورزی را آموزش دیده است. او می‌گوید: «از خاک نمونه‌گیری می‌کردم و فرصت همکاری با بهترین کشاورزان را داشتم. درباره جمع‌آوری و دسته‌بندی داده‌ها٬ اطلاعات بسیاری کسب کردم».

کالج موریس‌ویل رشته‌های تحصیلی مختلفی را به منظور افزایش تجربه و مهارت نسل آینده کشاورزان ارائه می‌دهد. مک‌نامارا می‌گوید: «موریس‌ویل رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهد٬ برای همین این کالج را انتخاب کردم. در این مدت توانستم درباره علم خاک و لبنیات بیشتر بدانم».

این کالج با برگزاری کلاس‌های عملی و خارج از برنامه٬ مهارت‌های بسیاری را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و آنها را نسبت به حرفه کشاورزی علاقه‌مند می‌کند. علاقه‌مندان در حقیقت با تجربیات دنیای واقعی از نزدیک آشنا می‌شوند.

در این نشست که از شرکت‌کنندگان با سبزیجات٬ میوه٬ گوشت و لبنیات محلی موریس‌ویل پذیرایی می‌شود٬ از دانشکده‌های مختلف بازدید می‌شود که فرصت‌های آموزش فراوانی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید