Iranian Agriculture News Agency

تاثیر گرمایش کره زمین در اقتصاد آمریکا

بر اساس گزارش‌ها گرمایش کره زمین نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر خواهد زد

ایانا: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ضرر و زیان ناشی از تغییرات اقلیمی بر اقتصاد آمریکا به میلیون‌ها دلار خواهد رسید. گرم شدن کره زمین خسارت‌های بسیاری را به ایالت آیداهو که پنجمین تولیدکننده توت شیرین در آمریکا و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیب‌زمینی در میان ایالت‌های غربی است٬ وارد خواهد کرد.

تاثیر گرمایش کره زمین در اقتصاد آمریکا

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی٬ موج طوفان و آتش‌سوزی‌های جنگلی که مشکلات بسیاری را برای آمریکا بوجود آورده تنها یکی از تبعات مستقیم تغییرات اقلیمی است.

آتش‌سوزی‌های اخیر در کالیفرنیا نتیجه بخشی از گرم‌شدن کره زمین است که پیش‌بینی‌ها حاکی از بدتر شدن شرایط در آینده خبر می‌دهند. 

بر اساس گزارش ۱۶۰۰ صفحه‌ای دولت ترامپ٬ شرایط آب و هوایی سخت٬ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار ضرر وارد کرده و شواهد نشان می‌دهد که در سال‌های آینده شاهد ۱۲ درجه افزایش دما خواهیم بود. سهم کشاورزی در ضرر اقتصادی ناشی از وقوع بحران‌های اقلیمی ۲۵درصد است.

در سال جاری تولید سیب‌زمینی در آیداهو ۱۰ تا ۱۵درصد کاهش پیدا کرده است. از دهه ۷۰ میلادی٬ از زمانی که بهره‌وری محصولاتی مانند سیب‌زمینی بر اثر گرما کاهش یافته تعداد آتش‌سوزی‌های سالانه دو برابر شده  است.

ترکیب آتش‌سوزی‌های جنگلی و شرایط آب و هوایی خشک نیاز به آبیاری را افزایش می‌دهد.

کنگره آمریکا که دستور تهیه این گزارش را داده به زودی برنامه طولانی‌مدت دولت برای حل این مشکل را بررسی خواهد کرد. با این حال٬ دولت حاضر با دولت‌های قبلی بسیار متفاوت است.

ترامپ که تغییرات آب و هوایی را «فریب» می‌داند اخیرا در توییتی نوشته: « سرمای سخت و طولانی ممکن است رکورد بزند٬ پس گرمایش کره زمین چی شد؟»

اگر کمبود منابع آبی در ماه‌های تابستان جبران نشود٬ به غیر از سیب‌زمینی به دیگر محصولات کشاورزی هم آسیب‌های بسیاری خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید