Iranian Agriculture News Agency

به کمک یک شرکت استارت‌آپ آمریکایی:

تراکتورهای خودکار به زودی راه‌اندازی می‌شوند

نگرانی‌های مربوط به ایمنی٬ مشکلات قانونی و ارائه خدمات پشتیبانی فنی از جمله مشکلاتی است که…

ایانا: هفت سال پیش در آمریکا سه شرکت بزرگ تولیدات تجهیزات کشاورزی تکنولوژی لازم برای تولید تراکتورهای بدون راننده و متصل به ماشین جمع‌آوری محصول را برای استفاده هنگام فصل برداشت معرفی کردند.

تراکتورهای خودکار به زودی راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش اوماها ورلد هرالد٬ امروزه هیچ‌کدام از این تراکتورها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. شرکت‌های جان دیر٬ کیس آی اچ یا کنیزه هم اطلاعات جدیدی درباره این محصولات نمی‌دهند.

فیل جننینگز٬ مدیر خدمات شرکت کینزه در آیوا می‌گوید: «سیستم‌های خودکار٬ مفاهیم اثبات‌شده‌ای هستند و در صنعت کشاورزی قابل استفاده‌اند. اما حالا تنها موضوع پیدا کردن زمان‌بندی درست برای ایجاد تعادل میان استفاده و هزینه‌های آن است».

مدت‌هاست که درباره تراکتورهای بدون راننده صحبت می‌شود اما همچنان به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. نگرانی‌های مربوط به ایمنی٬ مشکلات قانونی٬ ارائه خدمات پشتیبانی فنی به تعداد بسیاری از کشاورزان که تنها از یک محصول استفاده می‌کنند وشک و تردید درباره پیشرفت کسب‌و‌کار از جمله مشکلاتی است که استفاده از این تراکتورها را به تعویق انداخته است.

تکنولوژی مورد نظر وجود دارد. فرمان تراکتورها هم‌اکنون به صورت خودکار عمل می‌کند. یک کشاورز در ایالت ایندیانا یک سیستم خودکاری را طراحی کرده که در آن از کنترل کنسول بازی یا PlayStation استفاده می‌کند. تمامی تولیدکنندگان بزرگ تراکتورها تولید نوعی از تراکتورهای خودکار را توسعه داده‌اند.

در نمایشگاه فارم پراگرس٬ بزرگترین نمایشگاه تجاری مزرعه در آمریکا٬ یکی از شرکت‌کنندگان شرکت اسمارت‌اگ بود. این استارت‌آپ اهل آیوا سیستمی را به صورت تجاری درآورده که در آن کشاورز می‌تواند از کمباین گرفته تا تراکتورهای خودکار استفاده کند.

به گفته کالین هرد٬ بنیان‌گذار شرکت اسمارت اگ٬ انتقال غله برداشت شده به ماشین جمع‌آوری غلات یکی از موضوعات مهم در کشاورزی است. به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که با این تراکتور رانندگی کند. بعضی از فرزندان کشاورزان از دانشگاه به خانه برمی‌گردند تا کمک کنند. همسایه‌های بازنشسته هم پشت این تراکتورها می‌نشینند. بعضی‌ها مجبورند از سر کار خود مرخصی بگیرند.

هرد می‌گوید: «هر بار که ماشین جمع‌آوری پر می‌شود٬ این تراکتور باید به گوشه‌ای از زمین بروند تا با خود را خالی کند. پس روند برداشت محصول با کندی پیش می‌رود. در عین حال سوخت بیشتری هم مصرف می‌شود چون کمباین تمام مدت روشن است و کار می‌کند. هر یک ساعتی که از آن کمباین بیشتر استفاده کنید٬ از ارزش آن به شدت کاهش می‌یابد».

اگر فصل برداشت دو یا سه روز بیشتر طول بکشد به همان میزان میزان شخم زدن زمین قبل از آنکه یخ بزند کمتر می‌شود. زمین زراعی که در ماه پاییز شخم زده شود در فصل بهار سریعتر گرم می‌شود  پس شخم‌زنی در فصل پاییز بسیار کلیدی است.

هرد می‌گوید: «اگر برداشت محصول مخصوصا در ایالت مینسوتا به موقع انجام نشود٬ فصل کاشت هم به تعویق می‌افتد. این‌ها اطلاعات بسیاری است که نشان می‌دهد اگر کاشت به تاخیر بیافتد٬ محصول کمتری برای برداشت خواهید داشت».

اتوکارت شامل نرم‌افزار و سخت‌افزاری است که کشاورز می‌تواند تراکتوری که ماشین جمع‌آوری را با خود حمل می‌کند هدایت کند. تراکتور بصورت خودکار  در کنار کمباین حرکت می‌کند تا همزمان با حرکت کمباین وقتی که محصولات را در ماشین جمع‌آوری تخلیه می‌کند. اتوکارت همچنین دارای حس‌گرهایی است که می‌توانند انسان و اشیاء را تشخیص دهند و با آنها برخورد نکنند.

به گفته زک رادا٬ استاد مدیریت تجاری مزارع در مینسوتا٬ این ایده برای کشاورزان بسیار جذاب است:‌«این تکنولوژی یعنی کشاورزان یعنی به یک نفر کمتر باید حقوق پرداخت کنند. یا مجبور نیستند کسی را برای هدایت تراکتور پیدا کنند».

هرد قصد دارد در سال ۲۰۱۹ اتوکارت را به صورت تجاری عرضه کند و امیدوار است بتواند محصول دیگری به منظور شخم‌زنی تراکتورها به صورت خودکار را تولید کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید