Iranian Agriculture News Agency

استفاده از حشرات برای خوراک دام در کانادا:

حشرات٬‌ رمز به صفر رساندن ضایعات کشاورزی

مگس سرباز سیاه دارای پروتئین بسیار بالایی برای مرغ و اردک است

«مگس سرباز سیاه یا Black Soldier منبع بزرگی از پروتئین پایدار است». این گفته یک زوج کشاورزی است که سعی دارند ضایعات مزرعه خود در خارج از کم‌لوپس در بریتیش کلمبیا را به صفر برسانند. رمز آنها در چیست؟ پرورش حشرات.

حشرات٬‌ رمز به صفر رساندن ضایعات کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از سی‌بی‌سی نیوزآناستازیا و ارس بلالی مقدم در مزرعه خود خوک٬ گوسفند و مرغ پرورش می‌دهند. آنها از مگس‌های سرباز سیاه برای تامین بخشی خوراک از دام خود استفاده می‌کنند. این مگس‌ها جایگزین مناسبی برای غذای خشک گران‌قیمت دام محسوب می‌شوند.  

مگس‌های سرباز سیاه مواد مغذی بالایی دارند که برای مرغ و اردک بسیار مفید است. بلالی مقدم می‌گوید با پرورش غذای دام این مزرعه کاملا بازیافتی خواهد شد: «قدم به قدم به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم».

هر هفته سه یا چهار کامیون پسماند مواد غذایی را از رستوران‌ها و بانک‌های غذایی به این مزرعه می‌آورند. این غذاهای اهدا شده یا به عنوان کود به خاک اضافه می‌شوند یا به عنوان خوراک دام مصرف می‌شوند. آناستازیا می‌گوید: «به همین دلیل دام ما در سلامت کامل است».

غذای موردعلاقه خوک‌ها فقط پسماند مواد غذایی مانند آووکادو و طالبی است اما میزان پروتئین آنها برای مرغ‌ها و پرنده‌ها کافی نیست. اینجا همان جایی است که از مگس‌های سرباز سیاه استفاده می‌شود.

black_soldier_fly

کمبود ارزش غذایی پسماندها به عنوان خوراک مرغ و اردک برای بلالی مقدم انگیزه شد تا تحقیقاتی درباره مزیت پرورش حشرات به عنوان غذای دام انجام دهد.

طول مگس‌های سرباز سیاه بسته به میزان لاروی که گیرشان بیاید به دو سانتی‌متر می‌رسد. این مگس‌ها مواد غذایی بسیاری مصرف می‌کنند. آنها می‌توانند روزانه نزدیک به 15 کیلو از پسماندهای غذایی ارگانیک تغذیه کنند. برای همین این حشرات حاوی پروتئین بسیار بالایی هستند و وقتی که با پسماند مواد غذایی مانند سبزیجات و گوجه فرنگی مخلوط ‌شوند به خوراک مفیدی برای مرغ‌‌ها و اردک‌ها تبدیل خواهند شد.

بیشترین میزان ارزش غذایی لاروها بین ۱۲ تا ۱۴ روزگی  است. این مزرعه اکنون نیم میلیون لارو دارد. وقتی که مگس‌ها به طور کامل رشد می‌کنند٬ لارو بیشتری برای غذا پرورش داده می‌شود.

بلالی مقدم می‌گوید: «هفته آینده جوجه اردک‌هایمان به دنیا می‌آیند و از همان اول به آنها لارو می‌دهیم». او می‌گوید تلاش می‌کند مزرعه به پرورش‌دهنده مگس سرباز سیاه تبدیل شود و به مزارع دیگر کمک کند تا از این سیستم استفاده کنند. او می‌گوید: «تماشای تخم‌گذاری و سر از تخم در آوردن مگس‌ها به اندازه بغل کردن یک بره تازه به دنیا آمده هیجان‌انگیز است... من هیچ تفاوتی نمی‌بینم. این همان چرخه زندگی است».  

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید