Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از تراکتور تمام و نیمه خودکار:

هدایت تراکتور با تبلت

شرکت یانمار قرار است به زودی خط تولید تراکتورهای خودکار یا «ربات تراکتور»ها را راه‌اندازی می‌کند. پیشرفت تکنولوژی تاثیر به سزایی در تولید این تراکتورها موسوم به مدل سری دوم داشته است.

هدایت تراکتور با تبلت

به گزارش ایانا به نقل از آگری‌لند٬ این «ربات تراکتورها» به منظور بالابردن راندمان مدیریت مزارع طراحی شده‌اند. علاوه بر تراکتورهای بدون راننده٬ شرکت یانمار از «تراکتورهای اتوماتیک» هم رونمایی کرده که به نیروی انسانی بسیار کمی نیاز دارد.

نکته قابل توجه درباره این تراکتورها بکارگیری از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است. یانمار می‌گوید این تکنولوژی «راندمان بالای تولید» را بر اساس اطلاعاتی که از شبکه حس‌گرها دریافت می‌شود٬ ترویج می‌کند و بوسیله همین کنترل یکپارچه می‌توان از مدیریت مزارع حمایت کرد. این شرکت قصد دارد سالانه 100 تراکتور خودرکار در بازار به فروش برساند.

عملکرد خودکار به دو شیوه انجام می‌گیرد. وقتی که تراکتور را در «حالت اتوماتیک» قرار دهیدعلاوه بر حرکت رو به جلو می‌تواند به صورت خودکار به عقب برود٬ بایستد و دور بزند.

در «حالت خطی» با اینکه بعضی از مانورهای رانندگی مانند دور زدن به صورت دستی انجام می‌شود٬ اما تراکتور همچنان می‌تواند به خودی خود عقب و جلو برود و زمین را شخم بزند. تغییر حالت در مدل‌های سری دوم به راحتی امکان‌پذیر است.  

هدایت تراکتور با استفاده از تبلت

تمام عملیات و تنظیمات این تراکتورها بوسیله یک تبلت ۱۰ اینچی انجام می‌شود. به گفته متخصصان شرکت یانمار٬ این شیوه کمک می‌کند تا یک نفر بتواند همزمان دو تراکتور را هدایت کند. با استفاده از تبلتی که در تراکتور اتوماتیک با راننده وجود دارد می‌توان تراکتور بدون راننده را به شیوه‌ای که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند هدایت کرد.

سیستم موقعیت‌یابی بر اساس سیگنال‌های تعیین موقعیت آنی یا RTK کار می‌کند که در آن از دو ماهواره ناوبر جهانی یا GNSS و یک ایستگاه زمینی استفاده می‌شود تا اطلاعات کاملا دقیقی بدست آورد.  

«ربات تراکتور» می‌تواند بدون راننده اما با نظارت اپراتور حرکت کند و در زمین کار انجام دهد. برای اینکه بتوانید با خیال راحت از این تراکتور استفاده کنید «حس‌گرها و چراغ‌های ایمنی فراوانی» روی آن نصب شده است. کشاورز همچنین می‌تواند از روی تبلت «توقف اضطراری» را فعال کند تا حادثه‌ای رخ ندهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید