Iranian Agriculture News Agency

تولید اولین تراکتور خودکار در هندوستان:

تراکتورهای بدون راننده در خدمت کشاورزان

این تراکتورها مرزهای مزرعه را شناسایی می‌کنند و وظایف مختلفی را فقط با استفاده از یک تبلت انجام می‌…

ممکن است فکر کنید برای هدایت هر نوع تراکتوری حتما باید یک انسان پشت آن بنشیند. اما اگر امروزه خودرو بدون راننده داریم، پس چرا تراکتور بدون کشاورز نداشته باشیم؟ شرکت آمریکایی Autonomous Tractor Corp. در سال 2011 تکنولوژی اتوماسیون را برای تراکتورها راه‌اندازی کرد. دو سال و نیم پیش، دانشگاه هارپر آدامز در انگلستان هم از تراکتور خودکار رونمایی کرد.

تراکتورهای بدون راننده در خدمت کشاورزان

به گزارش ایانا به نقل از لایو مینت، تراکتور بدون راننده کریستند پومونا به عنوان بخشی از پروژه «کاربرد تکنیک‌های صحیح و مطمئن در کشاورزی دقیق» یا USER-PA توسعه یافته است که در سال 2013 راه‌اندازی شده است.

سام وین، سخنگوی ارشد شاخه مهندسی در دانشگاه هارپر آدامز می‌گوید: «تراکتورهای رباتیک از اصلاح تراکتورهای موجود شروع شد و به سمتی پیش رفت که امروزه می‌توانید بوسیله کامپیوتر آن را کنترل کرد. ما حتی صندلی و فرمان را حذف کردیم چون دیگر نیازی به آنها نبود».

کشاورزان هندی به زودی طعم مزیت تراکتورهای بدون راننده و تولید داخل را خواهند چشید. کمپانی اسکورتز که یک شرکت مهندسی تشکیل شده از چند شرکت مستقل است در ششم سپتامبر اعلام کرد اولین تراکتور خودکار را تولید خواهد کرد.

ساخت این تراکتور هنوز در مرحله تئوری است اما قرار است شرکت‌هایی مانند مایکروسافت کمک کنند تا دستگاه‌های پیشرفته وهوشمند با استفاده از مفهوم «اینترنت اشیاء» ( که در آن تجهیزات فیزیکی به فضای مجازی متصل می‌شوند) و ابزار هوش مصنوعی همتراز شوند. شرکت بوش به آمادگی برای نشر گاز در آینده کمک می‌کند در حالی که شرکت Reliance Jio به افزایش طول عمر تجهیزات کشاورزی کمک می‌کند.

سپتامبر سال گذشته،‌ بزرگترین تولیدکننده تراکتور در هندوستان موسوم به Mahindra and Mahindra Ltd یا ام‌اندام از اولین تراکتورهای بدون راننده رونمایی کرد. تراکتور ماهیندرا با استفاده از تکنولوژی بر پایه جی‌پی‌اس به صورت خودکار می‌تواند مرزهای مزرعه را شناسایی و ابزار را از روی زمین بلند کند. این تراکتور راهمچنین می‌توان با استفاده از تبلت از راه دور هدایت کرد.

با وجود اینکه ام‌اند‌ام و اسکورت، شرکت‌های بسیار بزرگی به شمار می‌روند، هندوستان اولین تولیدکننده تراکتورهای برقی و الکتریکی در دنیاست. کاستوب داندی، مهندس برق است که با راه‌اندازی استارت‌آپ AutoNXT Automation‌ و بدون هیچ کمک خارجی این سیستم را توسعه داده است.

بر اساس گفته‌های داندی، تعداد کشاورزانی که بیش از 2 هکتار زمین دارند به 18درصد می‌رسد. برای آن دسته از کشاورزانی که وسعت زمین‌هایشان بیش از 2 هکتار نیست، منطقی است که تراکتور اجاره کنند تا اینکه بخرند.

داندی می‌گوید تراکتور خودش را با جمعی از کشاورزانی که زمین‌های کوچکتری دارند به اشتراک می‌گذارد. داندی می‌گوید: «هزینه کرایه یک تراکتور معمولی دیزلی به طور میانگین 1500 روپیه در ساعت است. اما هزینه اجاره تراکتور داندی 350 روپیه در ساعت است». قدرت این تراکتور 30 اسب بخار است که با هر شارژ می‌تواند 150 کیلومتر را طی کند.

در عین حال  در تکنولوژی مورد استفاده در هندوستان با کشورهای توسعه‌یافته تفاوت‌هایی وجود دارد. تراکتور ام‌اند‌ام از تکنولوژی بر پایه جی‌پی‌اس استفاده می‌کند در حالی که شرکت آمریکایی Bear Flag Robotics سعی دارد تا تراکتورهایی را توسعه دهد که به جی‌پی‌اس وابسته نیستند.

داندی می‌گوید تراکتورش از تکنولوژی سنتی مانند تشخیص نور و محدوده استفاده نمی‌کند بلکه از نرم‌افزاری استفاده می‌کند تا اطراف مزرعه حرکت کند و وظایف مختلفی را انجام دهد. هوش مصنوعی تکنولوژی دیگری است که روی این تراکتورها مخصوصا در ژاپن آزمایش می‌شوند.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید