Iranian Agriculture News Agency

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد:

بسته کمکی 4 میلیارد دلاری به کشاورزان آمریکا

خیلی‌ها معتقدند این کمک‌ها پاسخگوی نیازهای طولانی مدت صنعت کشاورزی نخواهد بود

وزارت کشاورزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد بسته کمکی مزارع کشاورزی شامل 4 میلیارد و هفتصد میلیون دلار کمک نقدی به کشاورزان است تا ضرر و زیان ناشی از وضع تعرفه‌های انتقام‌جویانه بر صادرات آمریکا تا حدودی جبران شود.

بسته کمکی 4 میلیارد دلاری به کشاورزان آمریکا

به گزارش ایانا به نقل از رویترز، بخش بزرگی از این کمک نقدی که شامل 3 میلیارد و ششصد میلیون دلار می‌شود به کشاورزان دانه سویا تعلق می‌گیرد.

چین سال‌هاست که 60درصد از محصولات سویا آمریکا را وارد می‌کند. اما با شروع جنگ تجاری و وضع تعرفه‌های سنگین بر محصولات چینی بوسیله دولت دونالد ترامپ، بازار صادرات سویا متزلزل شده است.

سانی پردو، وزیر کشاورزی می‌گوید: «در ماه‌های آینده درباره کمک‌های نقدی بیشتر صحبت خواهیم کرد».

این بسته کمکی که در ماه جولای 12 میلیارد اعلام شد شامل پرداخت 86 سنت به ازای هر واحد سورگوم ضربدر 50درصد تولید، یک سنت برای هر واحد ذرت و 14 سنت برای هر واحد گندم و 6 سنت به ازای هر نیم کیلو پنبه می‌شود.

کشاورزان برای دریافت این کمک هزینه باید مدرکی از تولید محصولات خود نشان دهند. سقف میزانی که به هر نفر تعلق می‌گیرد 125هزار دلار است.

به گفته گرگ آی‌باک، معاون وزیر، این بسته کمکی شامل یک میلیارد و دویست میلیون کمک هزینه خرید محصولاتی مانند لبنیات و گوشت است که در طی چندین ماه توزیع می‌شود.

آی‌باک می‌گوید: « کالاهایی توزیع خواهند شد که موجودی و قیمت آن‌ها به دلیل وضع تعرفه‌های غیرمنصفانه بوسیله کشورهای دیگر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند».

در این برنامه همچنین 200 میلیون دلار به منظور ارتقاء برنامه‌های تجاری و پیدا کردن بازارهای جدید در نظر گرفته شده است.

این برنامه برای کشاورزان تنها کمکی موقتی است تا آمریکا و چین بتوانند راه‌حلی در مذاکرات تجاری پیدا کنند. این موضوع میان جمهوری‌خواهان هم تفرقه ایجاد کرده است. بعضی از آن‌ها طرفدار تجارت آزاد هستند و با طرح کمکی هم حزبی‌های خود موافق نیستند. برخی از کشاورزان هم به این برنامه اعتراض کرده‌اند.

داگ شرودر، جانشین مدیر شرکت سویا النوی، می‌گوید: «کمک‌های کوتاه‌مدت باعث پایداری بازار در طولانی مدت نخواهند شد. تولیدکنندگان به تجارت نیاز دارند،‌ نه کمک».  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید