Iranian Agriculture News Agency

ویتنام ازهوش مصنوعی واینترنت‌اشیاء استفاده می‌کند

توسعه صادرات لبنیات و ماهی بوسیله هوش مصنوعی

مزارع و مراکز پرورش ماهی در ویتنام از هوش مصنوعی،‌ اینترنت اشیاء (تجهییزاتی که تمام اشیاء و مردم را بهم متصل می‌کند) و فناوری اطلاعات پیشرفته کمک خواهند گرفت تا صادرات خود را توسعه دهند.

توسعه صادرات لبنیات و ماهی بوسیله هوش مصنوعی

به گزارش ایانا، بزرگترین مزرعه میگو در ویتنام موسوم به مین فو در طرحی جدید قرار است از سیستمی بر اساس هوش مصنوعی استفاده کند تا نیروی کار را کاهش و کنترل کیفیت را افزایش دهد. قبلا اگر برای کنترل میزان آب، رشد میگو و غذای آن‌ها در یک دریاچه به مدیریت دو نفر نیاز بود،‌ حالا با اجرای این طرح،‌ یک نفر می‌تواند 50 دریاچه را تحت نظر داشته باشد.

این شرکت قصد دارد تا سال 2019 بیشتر دریاچه‌ها را بوسیله ابزار هوش مصنوعی کنترل کند و تا سال 2025، 70درصد از حجم کار مربوط مدیریت خوراک میگوها را کاهش دهد. نیروی کار اضافی به دیگر بخش‌های عملیاتی منتقل می‌شوند.

شرکت مین فو به بیش از 50 کشور و منطقه در دنیا صادر می‌کند و فروش آن در سال 2017 به 515 میلیون دلار می‌رسد.

شرکت محصولات لبنیاتی ویتنام هم قصد دارد دامداری بسیار بزرگی با 22هزار راس گاو احداث کند. حسگرها و میکروچیپ‌ها مزرعه را تحت نظر دارند، بهداشت خوراک دام و رشد گاو را کنترل می‌کنند. این شرکت امیدوار است بتواند در عرض چندین سال برای غذا دادن به دام و دوشیدن شیر آن‌ها از ربات‌ها استفاده کند.

شرکت‌های فنی استارت‌آپ در ویتنام بخش کشاورزی را با شور بیشتری هدف گرفته‌اند. شرکت اگری‌مدیا قرار است اطلاعات مربوط به آب و هوای منطقه و تهدید‌های ناشی از آفات را در اختیار شرکت‌های کشاورزی و کشاورزان قرار دهد.

شرکت اگری‌مدیا با شرکت‌های تلفن همراه همکاری می‌کند تا اطلاعات مورد نظر را بوسیله پیامک ساده برای کشاورزیان بفرستد و دیگر نیازی به تلفن‌های هوشمند یا کامپیوتر نباشد. این استارت‌آپ 4 میلیون کاربر و 300هزار مشترک دارد که بیشتر آن‌ها را صاحبان مزارع نیشکر و قهوه تشکیل می‌دهند.

خانواده‌های کشاورزان 60درصد جمعیت ویتنام را تشکیل می‌دهند اما اکثر آن‌ها درآمد بسیار کمی دارند. تا کنون تلاش‌های مسئولان برای افزایش بهره‌وری مزارع و کیفیت با شکست مواجه شده است. اما با رایج‌تر شدن استفاده از تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها و همچنین بهبود زیربنای ارتباطات، کشاورزان با مزیت استفاده از آن‌ها آشنایی دارند. آن‌ها برای رشد بخش تکنولوژی همکاری کردند تا فناوری اطلاعات پیشرفته در قابل دسترس و به‌صرفه‌تر شود.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید