Iranian Agriculture News Agency

ساخت مزرعه 30 میلیون دلاری در آمریکا:

تولید سالانه 450 کیلوگرم محصولات کشاورزی در لاس‌وگاس

آب و مواد مغذی مصرفی در مزراع عمودی کاملا بازیافت می‌شوند

وقتی صحبت از کشاورزی پایدار می‌شود ممکن است لاس‌وگاس اولین جایی نباشد که به ذهنتان برسد. اما این شهر با تاسیس مزرعه عمودی به ارزش 30 میلیون دلار به زودی به بزرگترین تولید‌کننده سبزیجات تازه تبدیل خواهد شد. در زمینی به مساحت 20هزار مترمربع، این مزرعه بزرگترین مزرعه عمودی در فضای بسته در آمریکا به شمار می‌رود.

تولید سالانه 450 کیلوگرم محصولات کشاورزی در لاس‌وگاس

به گزارش ایانا به نقل از بیزنس اینسایدر، این مزرعه متعلق به شرکت استارت‌آپ «اویسیس بیوتک» است که یک زمین صنعتی بی‌استفاده در لاس‌وگاس را به مرکز مزرعه هیدروپونیک تبدیل کرده. در مزارع هیدروپونیک، به منظور صرفه‌جویی در میزان مصرف آب و افزایش سرعت رشد، پرورش گیاهان بدون استفاده از خاک صورت می‌گیرد. استفاده از این تکنیک در سال‌های اخیر رایج‌تر شده چون کشاورزان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند محصولات غذایی را در تمام سال کشت کنند و در طی چند ساعت پس از کشت آن را برداشت کنند.  

با وجود اینکه اقدامات چندین شرکت مزرعه عمودی در سال‌های اخیر موفقیت‌آمیز نبوده، اما اویسیس بیوتک می‌تواند از منابع موجود در لاس‌وگاس، شهری که به خاطر غذاها و رستوران‌هایش معروف است، استفاده کند.  

این شرکت در ماه جولای‌ از آشپزهای محلی دعوت کرد تا با استفاده از محصولات آن سالادهای مختلفی درست کنند. از آن زمان به بعد، محصولات اویسیس به رستوران‌های لاس‌وگاس فروخته می‌شود. به گفته این شرکت قیمت این محصولات همانند قیمت محصولات اورگانیک در فروشگاه‌هاست.

با توسعه کسب و کار، شرکت اویسیس بیوتک می‌تواند تحول بزرگی در صنعت کشاورزی لاس‌وگاس –و شهرهای دیگر- ایجاد کند.

اویسیس بیوتک از یک سیستم فضای بسته کنترل‌شده و چراغ‌های ال‌ای‌دی استفاده می‌کند تا بتواند 365روز در سال محصولات تازه تولید کند. سیستم کشاورزی این شرکت تمام آب و مواد ومغذی مصرف شده را بازیافت می‌کند. چراغ‌های ال‌ای‌دی هم نسبت به سیستم‌های کشت در فضاهای بسته سنتی 50درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

پرورش این محصولات نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد،‌ کارکنان حتما باید از ماسک، دستکش و لباس مخصوص استفاده کنند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین می‌زند سالانه 48میلیون نفر به بیماری‌های ناشی از محصولات غذایی مبتلا می‌شوند. سیستم مزارع در فضاهای بسته این امکان را می‌دهد تا شرکت‌ها کنترل کاملی بر محیط کشت داشته باشند و احتمال هرگونه آلودگی را کاهش دهند.

در این مزارع بذرهای گیاهان تک تک و برای بالابردن میزان دقت با استفاده از موچین کشت می‌شوند. دمای اتاق جوانه‌زدن، جایی که محصولات پرورش داده می‌شوند، در 29درجه سانتی‌گراد و رطوبت 85درصد تنظیم شده است. گرمای اضافی باعث می‌شود تا محصولات سریع‌تر رشد کنند. بعد از 21 روز، محصولات آماده برداشت خواهند بود و بعد از یک یا دو روز به مقصد خواهند رسید.

شرکت اویسیس بیوتک با راه‌اندازی این مزرعه بیش از 130 شغل جدید در ایالت نوادا ایجاد کرده است. در حالی که کشاورزی 1.7درصد اشتغال در آمریکا را تشکیل می‌دهد این میزان در ایالت نوادا به 0.15درصد می‌رسد. شرکت اویسیس امید دارد تا با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در صنعت کشاورزی جهشی ایجاد کند.

آمارهای بخش توسعه اقتصادی دفتر فرمانداری نوادا نشان می‌دهد درآمد سالانه صنعت کشاورزی بیش از 500 میلیون دلار و درآمد ناشی از صادرات به بیش از 100میلیون دلار می‌رسد. شرکت اویسیس بیوتک می‌تواند ده‌ها میلیون دلار به ارزش این صنعت اضافه کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید