Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان هندی معتقدند:

گندم رنگی جایگزین مناسبی برای گندم سنتی است

گندم رنگی حاوی آنتی‌اکسیدانی است که بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند

ترجمه: گندم غذا و نیاز اصلی تمام افرادی است که در شمال هندوستان زندگی می‌کنند. اما افزایش وزن،‌ کلسترول و دیابت باعث شده تا محققان به دنبال محصولی بگردند که با مصرف آن نه‌تنها ضررهای ناشی از مصرف گندم را به حداقل برساند بلکه از وقوع آن‌ها برای همیشه جلوگیری کند.

گندم رنگی جایگزین مناسبی برای گندم سنتی است

به همین منظور گندم رنگی باید جایگزین گندم سنتی شود که میزان آنتوسیانین بالاتری دارد. پرابدایال و پاویتار سینگ پنگالی،‌ دو برادری هستند که گندم‌های بنفش،‌سیاه و آبی را پرورش می‌دهند. آن‌ها معتقدند که گندم رنگی وقوع هر نوع بیماری را که در طول زمان مزمن می‌شوند کاهش می‌دهند.

پاویتار که رئیس انجمن کشاورزان بورلاگ در جنوب آسیا است قراردادی با شرکت بیوتکنولوژی نابی برای تولید و پروسس کردن گندم رنگی امضا کرده است.

گندم رنگی از لحاظ مواد مغذی بسیار غنی است چون میزان آنتوسیانین آن بین 40 تا 140 قسمت در میلیون می‌باشد. میزان آنتوسیانین گندم سنتی بین 5 تا 15 قسمت در میلیون است. آنتوسیانین،‌ آنتی‌اکسیدانی است که رادیکال‌های آزاد را از بدن حذف می‌کند، خطر ابتلا به دیابت، کلسترول، افزایش وزن، پیری زودرس و سرطان را کاهش می‌دهد. گندم رنگی همچنین غنی از زینک (روی) می‌باشد که همان ماده مغذی است که بسیاری از افراد در کشورهای پیشرفته با کمبود آن در بدن مواجه هستند.

پاویتار می‌گوید: «با اینکه میانگین تولید محصول گندم رنگی بسیار کم است اما قیمت آن از برنج کمتر است. علاوه بر آن، میزان آگاهی نسبت به مواد خوراکی مصرفی روز به روز بیشتر می‌شود و مصرف‌کنندگان مواد مغذی را ترجیح می دهند. گندم رنگی تمام خصوصیات یک ماده مغذی را دارد».

پاویتار که در روستای پانگلیان گندم‌های رنگی را پرورش می‌دهد می‌گوید: «گندم نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. غذای بسیاری از هندی‌ها محسوب می‌شود. کمبود آگاهی درباره کشاورزی باعث می‌شود تا درباره سوءتفاهم‌های تبلیغاتی آسیب‌پذیر شویم. شرکت نابی بعد از هفت سال تحقیقات گسترده به توسعه گندم رنگی با استفاده از ایمن‌ترین روش تکنولوژی پرورش گیاه پرداخته است. این تحقیق جدید درباره گندم رنگی که از لحاظ بیولوژیکی غنی‌شده است جهش بزرگی در پایان دادن به گرسنگی و کمبود مواد مغذی است».

او همچنین اضافه می‌کند: «گندمی که از لحاظ مواد مغذی غنی باشد در میان افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند بسیار محبوب است. آن‌ها حاضرند پول بیشتری بدهند تا بدن خود را در معرض بیماری‌های مختلف قرار ندهند. از این گندم می‌توان به میزان زیادی استفاده کرد. گندم رنگی به چندین روش به هندی‌ها کمک خواهد کرد و با کاهش نیاز برای دارو به منظور درمان بیماری‌های مختلف، قیمت آن به صرفه خواهد بود. این گندم برای سلامت مردم بسیار مفید است».

   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید