Iranian Agriculture News Agency

جنگ تجاری باعث شد:

کاهش محبوبیت ترامپ در میان کشاورزان

تنها ۵۲درصد از کشاورزانی که به ترامپ رای داده‌اند از اقدامات او حمایت می‌کنند

در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۰درصد از جمعیت کشاورزان به دونالد ترامپ رای دادند٬ اما نظرسنجی مجله فارم نشان می‌دهد تنها ۵۶درصد دوباره به او رای خواهند داد٬ ۴۱درصد حمایتی نخواهند کرد و ۳۵درصد (چه طرفدار و چه مخالف) می‌گویند محبوبیت ترامپ نسبت به دوران قبل از جنگ تجاری کمتر شده است.

کاهش محبوبیت ترامپ در میان کشاورزان

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از مجله فارم٬‌ دلیل این کاهش محبوبیت این است که ضرر و زیان جنگ تجاری به کشاورزانی وارد شده که چهار سال است در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند. هیچ نشانه‌ای از بهتر شدن اوضاع هم دیده نمی‌شود.  

این نظرسنجی که از ۲۳۰۰ کشاورز انجام شده حقیقتی را روشن می‌کند و خلاف گزارش‌های رسانه‌هایی مانند بلومبرگ را ثابت می‌کند که می‌گویند «کشاورزان از ترامپ حمایت می‌کنند». نظرسنجی مجله فارم نشان می‌دهد تنها ۵۲درصد از کشاورزان از رای خود به ترامپ راضی هستند. ۵درصد نظری ندارند و ۴۳درصد باقیمانده از ترامپ حمایت نخواهند کرد. ۵۴درصد از کشاورزان هم اعلام کردند که دوباره به ترامپ رای خواهند داد. تمام رئیس‌جمهورها برای اقدامات خود انتقاد می‌شوند٬ اما از زمان ریاست‌جمهوری جیمی کارتر٬ هیچ رئیس‌جهوری نبوده که همزمان هم تجارت را به چالش بکشد و هم با همان شدت حمایت خود را از دست بدهد. حقیقت عجیب این است که ۶۱درصد از کشاورزی که به ترامپ امید دارند زیر ۴۵سال سن دارند. تنها ۴۰درصد از آن‌ها بالای ۶۵ سال هستند.

در این نظرسنجی برخی از نظرات کشاورزان بیشتر از بقیه توجه را به خود جلب می‌کنند. یکی از کشاورزان نوشته: «یک کسی باید باشد تا زالوهای دنیا را از بین ببرد. حیف که کشاورزان سربازان این شطرنج هستند.»

دیگری در خصوص تعرفه‌ها می‌نویسد: «ترامپ در حال از بین بردن بازارهای کشاورزی است که قرن‌ها طول کشیده به اینجا برسند و ما ممکن است هیچ‌وقت نتوانیم آن را درست کنیم.»

خیلی‌ها هم معتقدند ترامپ «به وعده‌هایش عمل کرده است» اما دیگران هنوز متقاعد نشده‌اند.

یکی از کشاورزان می‌نویسد: «طرفدار هر حزبی که باشید باید بدانید ترامپ اعتماد به نفس کشاورزان آمریکایی را از بین برده است ».

حقیقتی این نظرسنجی نشان می‌دهد این است که هر دو گروه –چه مخالف و چه طرفدار- احساسات بسیار تندی دارد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید