Iranian Agriculture News Agency

نوآوری عکاس استرالیایی:

آموزش کشاورزی با لگو

با استفاده از لگو دانش‌آموزان درباره مشاغل مختلف کشاورزی آموزش می‌بینند

برای بسیاری از جوانان انتخاب شغل کار بسیار سختی است. با افزایش آگاهی مردم نسبت به خورد و خوراک خود نیاز به آموزش دانش‌آموزان، معلمان و بزرگسالان هم درباره شیوه‌های کشاورزی روز به روز بیشتر شده است. همین موضوع باعث شد تا ایمی اسنودن استرالیایی دست به ابتکار جدیدی بزند تا هم به جوانان کمک کند مشاغل مختلف مربوط به کشاورزی را آموزش ببینند و هم از شیوه تولید محصولات آگاهی پیدا کنند.

آموزش کشاورزی با لگو

ایمی اهل تکوم‌وال، شهر کوچکی در منطقه ریورینا ولز جنوبی نو است. او با راه‌اندازی پروژه‌ای با نام Little Brick Pastoral قصد دارد به جوانان کمک کند تا برای خود شغلی در کشاورزی پیدا کنند. از این پروژه به عنوان ابزاری برای دانش‌آموزان و بزرگسالان استفاده می‌شود تا با استفاده از لگو به آن‌ها آموزش‌های بیشتری درباره صنعت کشاورزی و شغل‌های مربوطه داده شود.

ایمی می‌گوید: «دلیل اصلی استفاده از لگو این است که همه با آن ارتباط برقرار می‌کنند.»

در سال 2014،‌ ایمی در حال عکاسی از لگوهای مختلف بود که متوجه شد شخصیت کشاورز وجود ندارد. او تصمیم گرفت خود این شخصیت را درست کند.

او از لگوی کشاورز چندین عکس گرفت و برای خانواده،‌ دوستان و بعضی از کشاورزان فرستاد. ایمی می‌گوید: «میکروفوتوگرافی را بسیار دوست دارم و سعی می‌کنم با استفاده از آن داستانی را بازگو کنم. فکر می‌کردم همه بگویند «دیگر بازی با لگو را تمام کن، 24 ساله‌ات شده» اما همه‌چیز از آنجا شروع شد».

ایمی از افرادی که به شغل کشاورزی مشغول هستند الهام می‌گیرد و شخصیت لگوی آن‌ها را درست می‌کند. او سپس از آن لگو در حال انجام کارهای روزمره عکس می‌گیرد.

ایمی برای گرفتن یک عکس خوب ممکن است از چندین شات استفاده کند. بعضی وقت‌ها هم ممکن است یک هفته طول بکشد تا عکس دلخواه خود را بگیرد. اما وقت برای ایمی مسئله‌ای نیست. او می‌گوید: «همین که از آن به عنوان ابزار مثبتی استفاده می‌شود خیلی خوب است. حالا که از این موضوع برای آموزش و الهام‌گیری برای شغل آینده استفاده می‌شود برایم بسیار هیجان‌انگیز است».

او در ادامه اضافه می‌کند: «زمانی که با کودکان درباره شاخه‌های مختلف شغل کشاورزی صحبت می‌کردم، یکی از آن‌ها به من گفت «همه درباره شاخه‌های مختلف صحبت می‌کنند،‌ اما چرا شما درباره این مشاغل بیشتر توضیح نمی‌دهید؟ چرا مثال نمی‌زنید؟»

ایمی خیلی دوست داشت تا نشان دهد تنها شغل موجود در این صنعت کشاورز بودن نیست که در نیتجه آن این پروژه را بوجود آورد.

او همچنین با اجرای این پروژه توانسته این تابو را بشکند و نشان دهد که کشاورزی تنها شغل مردانه‌ای نیست.

شخصیت‌های لگوی کشاورزان راه بسیار مناسبی برای نشان دادن این موضوع است. نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند چون خیلی‌ها از بازی با لگو خاطره خوبی دارند. باید برای این تصور غلط که کشاورزی تنها شغل در این صنعت است تلاش‌های بسیاری انجام شود. ایمی می‌گوید: «بعضی وقت‌ها به نظر می‌آید که دانش‌آموزان سراغ این مشاغل نمی‌روند چون درباره آن‌ها نشنیده‌اند».

به گفته ایمی، امروزه مردم بیشتر دوست دارند بدانند که مواد غذایی چگونه تهیه می‌شوند. وقتی که وعده غذایی ما سه بار در روز است، پس کشاورزی هم باید بتواند به سوال‌های ما جواب دهد.  

در سال 2016، Little Brick Pastoral  با وزارت صنایع مهم همکاری کرد تا برای مدارس ولز جنوبی نو 200 کیت همراه با اطلاعاتی درباره بذرها، عکس‌های ایمی و چندین لگو درست کند. این یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مردم به صنعت کشاورزی است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید