Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی وزرات کشاورزی فرانسه در سال 2018:

گرما، کشت غلات را کاهش می‌دهد

برداشت گندم نرم نسبت به سال گذشته ۴درصد کاهش یافته است

پیش‌بینی‌های وزارت کشاورزی فرانسه که روز سه‌شنبه منتشر شده نشان می‌دهد کشت گندم نرم و ذرت با کاهش شدیدی روبه‌رو هستند. دلیل اصلی این کاهش تغییرات شدید آب و هوایی است که به مزارع کشاورزی در سراسر اروپا آسیب رسانده است.

گرما، کشت غلات را کاهش می‌دهد

 

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از رویترز، موج گرما و خشکسالی در هفته‌های اخیر برداشت محصولات غذایی در اروپا را با مشکل مواجه کرده است. به همین ترتیب فروش گندم فرانسه در پنج سال اخیر به بالاترین میزان خود رسیده است.

فرانسه نسبت به دیگر مناطق شمالی اروپا آسیب کمتری دیده است. اما پیش‌بینی‌های اخیر نشان می‌دهند میزان کشت غلات نسبت به سال گذشته کاهش پیدا خواهند کرد و نگرانی‌هایی برای کمبود فروش آن در بازار بوجود آمده است.

وزیر کشاورزی فرانسه در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد: «دوره‌های متناوب گرمای شدید و طوفان‌های تند در برخی مناطق به همراه باران‌های محلی در مناطق کوچک پتانسیل برداشت اکثر محصولات در سال 2018 را کاهش داده است.»

تخمین زده می‌شود تولید گندم نرم نسبت به ماه جولای یک میلیون تن کاهش پیدا کند و به 35.1 میلیون تن برسد. این میزان نشان‌دهنده 4درصد کاهش  نسبت به 36.6 میلیون تن گندمی است که در سال 2017 کشت شده.

به گفته وزارت کشاورزی فرانسه شرایط آب و هوایی نامساعد قبل از فصل برداشت باعث شده تا محصولات گندم نرم بسیار متغیر باشند. به همین ترتیب تخمین‌های متفاوتی درباره میزان برداشت آن وجود دارد.

در پیش‌بینی‌ها اولیه کشت ذرت در سال 2018، وزارت کشاورزی فرانسه تولید ذرت را 12.8میلیون تن پیش‌بینی کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته 14.3درصد کاهش یافته است.

وزیر کشاورزی می‌گوید: « در ماه ژوئن محصولات تابستانی (ذرت، آفتابگردان،‌ سویا و چغندر قند) در گرمای شدید و بارش کم دوام می‌آورند. بدون آبیاری،‌ محصولات کمتری نسبت به سال 2017 کشت می‌شوند».

پیش‌بینی می‌شود ذرتی که جهت تغذیه خوراک دام تولید می‌شود 7درصد کاهش یابد و به 17.8 میلیون تن برسد. تولید گندم دوروم  و کلزا هم به ترتیب به میزان 13 و 14 درصد کاهش می‌یابند.

تولید انواع جو هم از 12.1 میلیون تن به 11.8 میلیون تن می‌رسد که نشان‌دهنده 3درصد کاهش نسبت به سال گذشته است.  

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید