Iranian Agriculture News Agency

موج گرما و تبعات آن بر کشاورزی

گندم در بریتانیا گران می‌شود

خشکسالی و کاهش تولید در اروپا باعث شده تا قیمت گندم افزایش پیدا کند

قیمت گندم در بریتانیا در اولین روز از آگوست 2018 به بالاترین حد خود معادل 189 پوند و 75 پنس به ازای هر تن رسید. قیمت گندم در همان روز در سال 2012 به ازای هر تن به75پنس می‌رسید. این افزایش قیمت گندم تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

گندم در بریتانیا گران می‌شود

 

موج گرما و کاهش تولید گندم در اروپا موجب شده تا قیمت‌ها بالا بروند. ایرلند در زمستان امسال با 73درصد کمبود خوراک دام مواجه خواهد بود. حالا سوالی که ذهن بسیاری از آسیابان‌ها را به خود مشغول کرده این است که گندم از کجا بدست خواهد آمد.

قیمت جو سبز هم در بریتانیا به ازای هر تن به 190پوند افزایش پیدا کرده است. با کاهش محصولات کشاورزی در دنیا، انتظار می‌رود این قیمت‌ها بالاتر هم بروند.

در دنیا چه می‌گذرد؟

موج گرما و خشکسالی بسیاری از محصولات کشاورزی را از بین برده است. به همین ترتیب تخمین‌ها نشان می‌دهند تولید دانه‌های غلات در اروپا همچنان پایین خواهد بود. آلمان با تولید 18 میلیون تن با کمترین میزان تولید گندم در 15 سال گذشته مواجه شده است.  در سال 2017 میزان تولید گندم در این کشور به 24.1 میلیون تن می‌رسید.

خشکسالی در نیمکره جنوبی هم باعث شده تا میزان تولید گندم در استرالیا که چهارمین صادرکننده گندم در دنیاست کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش انجمن توسعه کشاورزی و باغبانی در انگلستان، انتظار می‌رود میزان تولید گندم نسبت به میانگین 5 ساله اخیر، بین 5درصد تا 8درصد کاهش پیدا کند. به نظر می‌رسد میزان برداشت جو زمستانی به میانگین نزدیک باشد اما برداشت جو بهاره تنها 2درصد کامل شده است.

طبق گزارش‌های وزرات کشاورزی آمریکا در سراسر اقیانوس اطلس، ذرت برداشت شده در شرایط متوسط رو به خوب بوده است. اما بررسی‌های 18 ایالت آمریکا نشان می‌دهند که از 29 جولای 85درصد گندم زمستانه برداشت شده است. برداشت گندم بهاره هم آغاز شده اما تنها 4درصد آن کامل شده است. در این میان احتمال قرارداد تجاری میان آمریکا و چین موجب شده تا قیمت دانه‌های سویا افزایش پیدا کند.

   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید