Iranian Agriculture News Agency

شیوع سالمونلا در مرغ‌های خانگی در آمریکا

باکتری سالمونلا می‌تواند روی پرها٬ پاها و مدفوع مرغ وجود داشته باشد

شیوع دوباره سالمونلا در جمعیت مرغ‌های خانگی آمریکا موجب شد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری یا CDC در اطلاعیه ای هشدار دهد که دارندگان مرغ های خانگی بعد از تماس با مرغ زنده حتما دست‌هایشان را بشویند.

شیوع سالمونلا در مرغ‌های خانگی در آمریکا

به گفته این آژانس از فوریه امسال 212 نفر از مرغ خانگی آلوده به سالمونلا بیمار شده‌اند. این بیماری‌ها در 44 ایالت آمریکا گزارش شده‌اند.

از سال 2011 این دهمین باری است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا شیوع سالمونلا را اعلام می‌کند. طبق گزارش‌ها دلیل 70 بیماری ناشی از سالمونلا مربوط به مرغ خانگی بوده است.

مگین نیکولز، دامپزشک CDC به سی‌ان‌آن می‌گوید: «خیلی‌ها تصور می‌کنند مرغی که باکتری سالمونلا داشته باشد مریض به نظر می‌رسد، اما اینگونه نیست. این باکتری می‌تواند روی پرها، پاها و در مدفوع آن‌ها وجود داشته باشد.»

به گفته نیکولز، پرورش مرغ‌های خانگی این روزها رایج شده است. چون مردم بیشتر دوست دارند بدانند غذایشان از کجا تامین می‌شود و خودشان دست به کار شوند. نیکولز پیشنهاد می‌کند قبل از آنکه مرغ و خروس نگه‌داری کنید از شیوه نگه‌داری آن‌ها مطلع شوید.

راه‌کارهای اولیه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری این است که همیشه بعد از تماس با مرغ یا موجود دیگری دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. ظرف آب و غذا هم می‌تواند به این باکتری آلوده باشد. هنگامی مراقبت از آن‌ها کفش‌های جداگانه‌ای ‍‍بپوشید و آن کفش‌ها را به داخل خانه نبرید. بعد از جمع‌آوری تخم مرغ‌ها آن‌ها را به دقت بشویید و کاملا ب‍پزید.

علائم سالمونلا 12 تا 72 ساعت بعد از آلوده شدن به این باکتری بروز می‌کند و شامل اسهال، تب و درد شکم می‌شود. این علائم می‌توانند 4 تا 7 روز ادامه پیدا کنند. اکثر بیماران بدون درمان خوب می‌شوند. اما شدت این بیماری برای برخی افراد بیشتر است. کودکان، سالمندان و کسانی که ایمنی بدن بالایی ندارند در معرض خطر بالاتری قرار دارند و باید بستری شوند.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید